W dniu 06 sierpnia 2024 r. w Ministerstwie Obrony Narodowej odbyło się drugie spotkanie przedstawicieli reprezentatywnych organizacji związkowych działających w resorcie obrony narodowej z Podsekretarzem Stanu Panem Stanisławem WZIĄTKIEM. Związek Pracowników Wojska „TARCZA” w trakcie spotkania reprezentowany był przez Przewodniczącego Marka KAZIMIERCZAKA.
Na początku spotkania Minister Wziątek przedstawił Pana Krzysztofa KOSIŃSKIEGO, który od miesiąca realizuje w ministerstwie obowiązki Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych MON – Pełnomocnika Ministra Obrony Narodowej ds. Współpracy ze Związkami Zawodowymi. Wcześniej Dyrektor Kosiński pełnił obowiązki zastępcy dyrektora Biura ds. Osób Niepełnosprawnych w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Następnie Minister Wziątek przedstawił swoją wizję współpracy ze Stroną związkową wskazując, iż spotkania Kierownictwa MON będą odbywały się cyklicznie, co najmniej raz na kwartał. Odniósł się również do postanowień decyzji Nr 166/DSS z dnia 27 maja 2023 r. proponując Stronie związkowej nie podejmować żadnych działań w jej zakresie, gdyż postanowienia decyzji będą obowiązywać tylko do końca bieżącego roku.
Ze stanowiskiem Ministra w sprawie tej decyzji zgodził się Przewodniczący NSZZ Pracowników Wojska Pan Zenon JAGIEŁŁO, który zabrał głos jako pierwszy spośród przedstawicieli Strony związkowej. Następnie Przewodniczący podziękował Panu Ministrowi za 20% podwyżkę wynagrodzeń oraz uruchomione w ostatnim czasie dodatkowe środki wskazując, iż są to najwyższe kwoty wypłat, które – po raz pierwszy w historii – zostaną skierowane również dla pracowników uczelni wojskowych, pracowników instytucji kultury i sztuki, Agencji Mienia Wojskowego i Polskiej Grupy Zbrojeniowej i innych. Pozostali przedstawiciele tego Związku skupili się w swoich wypowiedziach na potrzebie opracowania wzorcowego regulaminu premiowania, wskazując na problemy związane z funkcjonowaniem tych dokumentów w jednostkach wojskowych jak również potrzebą opracowania przez ministerstwo wytycznych dotyczących współpracy pracodawców z zakładowymi organizacjami związkowymi na kształt wytycznych, które obowiązują w jednostkach podległych pod Inspektorat Wsparcia SZ. Za niezbędne uważali konieczność prowadzenia szkoleń dla wojskowych pracodawców w zakresie problematyki zatrudniania i wynagradzania pracowników oraz prowadzenia współpracy ze związkami zawodowymi.
Następnie głos zabrał Prezes ZZ „Militaria” Pan Krzysztof PALUCH, który w swoim wystąpieniu skupił się na ustawie o obronności Ojczyzny, w której nie ma zapisów dotyczących cywilnych pracowników wojska. Uznał za zasadne wprowadzenie odpowiednich treści do tej ustawy, które określałyby prawa i obowiązki tej grupy zawodowej wskazując, iż za poprzedniego Pełnomocnika MON pracownicy wojskowych sądów nie byli uznawani jako pracownicy wojska, chociaż ich wynagrodzenia finansowane były z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej. Przewodniczący „Militarii” odniósł się również do braku nowelizacji tabeli stawek wynagrodzenia zasadniczego w PUZP, do której opracowania i wdrożenia w życie zobowiązała się Strona resortowa w trakcie spotkania negocjacyjnego w dniu 07 lutego 2024 r. Nowy protokół dodatkowy do PUZP z tą tabelą miał wejść w życie do dnia 31 maja b.r.
W dalszej kolejności głos zabrał Przewodniczący KAZIMIERCZAK, który najpierw odniósł się do poprzedniego spotkania z Ministrem Wziątkiem, które miało dotyczyć m.in. omówienia perspektyw finansowych a także współpracy ze Stroną społeczną. W jego ocenie zamierzenia te nie zostały dotychczas zrealizowane, gdyż informację o wynagrodzeniach pracowników organizacji związkowe otrzymały dopiero po spotkaniu (w dniu 02 lutego 2024 r.) i Strona związkowa nie miała dotychczas możliwości uzyskania dodatkowych wyjaśnień, czy rozwiania nurtujących wątpliwości wynikających z treści przekazanej informacji. W zakresie współpracy Przewodniczący wskazał, że w przypadku TARCZY ustalenia z poprzedniego spotkania z Ministrem nie zostały spełnione. Dotyczy to zarówno korespondencji kierowanej do ministerstwa przed spotkaniem, jak również po tym spotkaniu. Na żadne z nich TARCZA nie uzyskała dotychczas odpowiedzi. Trudno więc oczekiwać, że nasz Związek będzie pozytywnie oceniał ostatnie pół roku działalności ministerstwa.
Wśród pism skierowanych do Pełnomocnika MON jest informacja o wprowadzeniu w życie podwyżek wynagrodzeń bez niezbędnych uzgodnień z zakładową organizacją związkową w jednym z wojskowych zakładów pracy. Stanowi to naruszenie przepisów ustawy o związkach zawodowych, jak również postanowień zawartych w piśmie ministerstwa skierowanego do wojskowych pracodawców. W jego ocenie, brak działania Pełnomocnika MON w tym przypadku stanowi niebezpieczny precedens a jednocześnie zaniechanie realizacji treści art. 63 i 66 PUZP.
W tej sprawie TARCZA zamierza podjąć działania w ramach projektu realizowanego przez Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych w zakresie przestrzegania prawa pracy i prawa związkowego w Polsce, w związku z objęciem w przyszłym roku przez nasz kraj prezydencji w Unii Europejskiej.
Odnosząc się do podwyżek, Przewodniczący Kazimierczak wskazał, że nie zostały zrealizowane w sposób, który był wcześniej zapowiadany przez obecny rząd i wskazał, że w jego ocenie zaoszczędzone w ten sposób środki na wynagrodzenia nadal pozostają w rezerwie Ministra. Zadał pytanie o źródło finansowania ostatnio uruchomionych dodatkowych środków na wynagrodzenia ale nie uzyskał odpowiedzi w trakcie tego spotkania.
Nawiązując do wypowiedzi Podsekretarza Stanu w kontekście decyzji Nr 166/DSS, Przewodniczący TARCZY nie zgodził się z propozycją nic robienia w zakresie tej decyzji. W jego ocenie decyzja ta dyskryminuje pracowników ron nie objętych Układem i tylko w tym roku przyniesie kolejne koszty idące już w dziesiątki milionów złotych, które będą bezprawnie finansowane ze środków przeznaczonych na pracownicze wynagrodzenia. Wskazał, iż oczekuje konkretnych decyzji ze strony Kierownictwa MON, zgodnie z przesłanym do Podsekretarza Stanu w lutym tego roku pismem w tej sprawie.
Stwierdził, że równie ważnym problemem jak ten z zakładowymi regulaminami premiowania, jest problem z funkcjonującymi w wojskowych zakładach pracy regulaminami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (ZFŚS). W jego ocenie, z uwagi na brak nadzoru ze strony właściwej komórki organizacyjnej ministerstwa w ostatnich latach, obecnie obowiązujące zakładowe regulaminy ZFŚS zawierają np. zapisy niezgodne z kryteriami przyznawania świadczeń wynikającymi z ustawy o ZFŚS. Wskazał ponadto, że aktualnie obowiązujące etaty wojskowych oddziałów gospodarczych zawierają wszystkie stanowiska w komórkach logistycznych, co nie jest zgodne z obowiązującym w tym zakresie od ponad 10 lat stanem prawnym. Taka sytuacja rodzi określone negatywne konsekwencje w zakresie struktury stanowisk pracowniczych i nie pozwala prowadzić właściwej polityki zatrudnieniowo-płacowej.
Przechodząc do tematu bieżącego spotkania, czyli prowadzenia wspólnego dialogu służącego wypracowaniu optymalnych rozwiązań na rzecz wszystkich pracowników resortu obrony narodowej, Przewodniczący TARCZY wskazał za niezbędne określenie czytelnych zasad przygotowywania posiedzeń, w tym m. in.:
- odpowiednio wcześniejszego uzgadniania terminów prowadzenia negocjacji,
- protokołowania posiedzeń i uzgadniania treści protokołów ze Stroną związkową,
- stworzenia możliwości korzystania w trakcie spotkań z własnych urządzeń elektronicznych zawierających posiadane przez Stronę związkową baz danych i materiałów,
- podjęcia decyzji przez Kierownictwo MON czy prowadzenie negocjacji będzie następowało z uwzględnieniem treści decyzji Nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 kwietnia 2007 r. (Dz. Urz. MON Nr 8, poz. 99 ze zm. z 2008 r. Nr 22, poz. 281);
Wypowiadający się w tej kwestii Przewodnicząca ZZ Poligrafów Pani Czesława SOŃTA i Przewodniczący Krajowej Sekcji PCMON „Solidarność” Pan Witold KLECZKOWSKI potwierdzili w swoich wystąpieniach potrzebę określenia takich zasad przygotowywania spotkań negocjacyjnych.
W odpowiedzi Minister Wziątek stwierdził, że niedopuszczalny jest brak odpowiedzi na korespondencję kierowaną do ministerstwa, jak również ignorowanie związków zawodowych. Polecił nowemu dyrektorowi nawiązanie kontaktu z naszym Związkiem i niezwłoczne udzielenie odpowiedzi na przesłane przez nas pisma. Potwierdziliśmy Dyrektorowi Kosińskiemu chęć nawiązania bezpośredniej współpracy w realizacji „zaległości” pozostawionych po poprzednim dyrektorze departamentu.
Odnosząc się do przedstawionych przez nas kwestii dotyczących organizacji posiedzeń negocjacyjnych, Podsekretarz Stanu poinformował, że zostanie to przeanalizowane.
Kolejne spotkanie ma nastąpić w połowie września b.r.(MK)
I żeby nie było wątpliwości z tym świadczeniem dla WOT, nie jesteśmy przeciwni jego wypłacaniu! Jesteśmy przeciwni finansowaniu tego świadczenia ze środków na wynagrodzenia pracowników ron! Autorów tej decyzji już nie ma w resorcie a efekt ich działań nadal przynosi szkodę pron i to w kwocie kilkudziesięciu milionów złotych!!!! Ta decyzja, zapewne przygotowana i podpisana w sobotę 27 maja 2023 r. – miała zaskoczyć pracowników ron, którzy mieli zjawić się w poniedziałek 29 maja 2023 r. na proteście przed ministerstwem! To był pomysł poprzedniego Kierownictwa MON na poprawę sytuacji płacowej cywilnych pracowników wojska!!! Z naszym pismem skierowanym do Podsekretarza Stanu… Czytaj więcej »
Była też mowa o podniesieniu wskaźnika podwyżek na 2025 rok z 4,1% do co najmniej 10%, co rekomendowałoby wzrost minimalnego wynagrodzenia w przyszłym roku o 7,6% do kwoty 4.626 zł.
Wskazaliśmy również na nie respektowanie postanowień art. 28 ustawy o związkach zawodowych, zwłaszcza w zakresie przekazywania danych finansowych dotyczących wynagrodzeń PW, w tym sprawozdań GUS RB-70 z zatrudnienia i wynagrodzeń.
U mnie nic nie przestrzega a nie mamy zdrowia żeby za każdym razem biegać po sądach, bo kontrole z PIP każą dochodzić swoich praw na drodze sądowej, bo oni nie mają takich uprawnień a inspektorzy, którzy przyjeżdżają na kontrole muszą posiadać specjalne uprawnienia do kontroli pracodawców w wojsku a te uprawnienia mają kolesie p. Komendantów, czy Dowódców. Przykład u mnie, gdzie p. Inspektor z PIP rozpoczynał kontrolę od pół godziny posiedzenia u pracodawcy. Otrzymał wytyczne a potem przyszedł dopiero do organizacji związkowej pytać, jakie mamy zarzuty do pracodawcy. Tak wyglądają kontrolę z PIP lub z MON. Jedne kolesiostwo i cwaniactwo.… Czytaj więcej »
To wszystko pięknie tyle, że ze strony resortu konkretów – jak zwykle – zabrakło i nie wiadomo, czy i kiedy będą. Nawet w kwestii środków na tą sierpniową premię niewiele udało się dowiedzieć.
Ze NSZZ PW dziękuję – nic nowego, od dawna są z tego znani.
Zaskoczyło mnie, że min. Wziątek wyraża zdziwienie brakiem odpowiedzi na przesyłane przez związek pisma.
Z tego, co pamiętam były tam także pisma do pana Wziątka!
To kto miał na nie odpowiedzieć??!!
Reasumując – spotkanie się odbyło, zrobiono nawet fajne zdjęcie… i to byłoby na tyle.
Pozwolę sobie skomentować te spotkanie.
Widzę jakieś pozytywy i próbę tego, co proponowaliśmy jak ja byłem przy stole negocjacyjnym, czyli jeden wzorcowy regulamin premiowania, wynagradzania, szkolenia dla pracodawców wojskowych (propozycja była już w 2016 r.) oraz temat najważniejszy – współpraca ze związkami zawodowymi i oczywiście szczegółowe informacje o środkach na podwyżki, ich wydatkowanie oraz pozostałość po podwyżkach.
Tym, którzy zabierali głos w tych sprawach, czyli Markowi i Krzysiowi wielkie podziękowania w imieniu pracowników ron oraz Szefa MOZ z NSZZ Solidarność PC MON.
Dziękujemy za godne nas reprezentowanie i prosimy – tak trzymajcie NADAL.
Pozdrawiam, Jasiu.
Dziękuję ale jeszcze nic mi się nie udało. No, może „mała petycja z 2015 r.”. Poza tym, ja już nie mam zaufania do strony rządowej w MON. Gładkie słowa się nie liczą – tylko czyny. Na razie – tak, jak Marek podkreślił – minęło 8 mcy i czynów brak. Zmiana tylko jednego gościa w DSS, to dla mnie kpina. Co więcej, nie wydaje mi się, żeby klient z doświadczeniami nie związanymi z MON szybko dokonał sam przełomu. Jasiu, tak na marginesie powinniśmy zbierać pomysły co do potrzeb PW. Dla mnie zmiana tabeli z lewej strony i to szybko. Jestem też… Czytaj więcej »
Oczywiście, że mam Criss i je tu wstępnie przedstawiłem. Postaram ci je przygotować i je prześle do Marka K..
Ja mam propozycję, chociaż to, co napiszę właściwie mija się z celem. Z uwagi na to, że już z początkiem przyszłego roku dojdzie do istotnych zmian w procedurze negocjacji, zawierania i obowiązywania PUZP a żaden PUZP nie będzie „wieczny” a zawierany na 10 lat z możliwością jego przedłużenia o kolejne lat 10 czeka nas po prostu napisanie nowego układu, który na najbliższe 10 lat począwszy od 2025 r. będzie obowiązywał. W tym kryje się tajemnica tego, że resort żadnych zmian w układzie nie dokona, licząc na całościowe jego zmiany. Obawiam się, że przy okazji wiele dotychczasowych przywilejów po prostu z… Czytaj więcej »
Priorytetem powinno być zapisanie w PUZP przeciętnego wynagrodzenia dla działaczy związkowych, którzy są na etatach związkowych. Nie musieliby być karani przez pracodawców za to, że nie pracują i nie otrzymują np. wyróżnień, jak pozostali pracownicy.
Po drugie, takie zabezpieczenie finansowe zwiększyło by – moim zdaniem – większe zainteresowanie kandydatów na szefów związku.
Marku, co ty na to? jak widzisz taki zapis w PUZP???
Możesz napisać twoje zdanie.
Działaczowi, który korzysta ze zwolnienia od obowiązku świadczenia pracy z uwagi na ilość członków związku, którymi kieruje należy się wynagrodzenie na zajmowanym stanowisku oraz wszelkie regulacje płacowe, które to stanowisko obejmują, czyli np. podwyżki. Co do jednorazowych zwiększonych premii, to są one wypłacane w oparciu o zawarte porozumienia. Ja nie spotkałem się w swojej działalności związkowej z takim porozumieniem, które by ograniczało czy wręcz odbierało możliwość otrzymania premii działaczowi związkowemu, chociaż paru działaczy Tarczy w 1 RBL-ogu z częściowych zwolnień korzystało. Przecież Ty w swoim zakładzie korzystasz także jedynie z częściowego zwolnienia uzależnionego od ilości członków w zakładzie. To, że… Czytaj więcej »
Ja się nic nie domagam, tylko rzucam propozycje do przemyślenia i ewentualnego wprowadzenia dające większe prawo i uprawnienia do korzystania z takich wyróżnień jak pozostali pracownicy, oczywiście poza nagrodami np. urlop wypoczynkowy, premia motywacyjna, itd…
Max, to nie dla mnie, to dla następców i przyszłych „oszołomów”, którzy jak ja będą całe życie pracowali za free i byli ewentualnie wyróżniani, bo taki widzi misie ma pracodawca.
To jeszcze mało widziałeś ..
Żałosne jest to, że najważniejsze dla p. Kulety są sprawy wojskowe, czyli dodatkowa emerytura cywilna a nie walka o cywili. Teraz wiecie, po co są w związkach byli wojskowi, poza niektórymi szefami związkowymi np. w Tarczy, Militarii czy Solidarności 80, bo reszta panów wojskowych – w pozostałych związkach – to tzw. wycieczkowicze, którzy nie zabierają głosu i dobrze spędzają czas za nasze pieniądze związkowe. Oczywiście emerytura cywilna będzie tylko kosztem NAS CYWILI i o tym się niedługo przekonacie, bo we wrześniu, że trzeba komuś zabrać, żeby byłym mundurowym dać. A może tak wprowadzić, że każdy mundurowy musi służyć minimum w… Czytaj więcej »
Panie Jasiu, jest pan żałosnym, starym członkiem związkowym, który pracuje z ludźmi w instytucji wojskowej, której nienawidzi – jest to dla mnie b. dziwne. Niech pan odejdzie już stąd, bo nie można czytać tych bzdur. Szczuje pan na ludzi, których pan nie zna i nie wie pan o czym pisze: „Żałosne jest to, że najważniejsze dla p. Kulety są sprawy wojskowe, czyli dodatkowa emerytura cywilna”. Tak na marginesie, po tych wpisach widać na kogo pan głosował, oni też nienawidzą ludzi a chodzą do kościoła. Trzeba być uczciwym….. i wiedzieć, że od pensji znienawidzonych przez pana b. wojskowych są ściągane również… Czytaj więcej »
Panie Janie, na kogo ja głosowałem to moja sprawa. Na pewno nie będę głosował na byłych z PZPR, chociaż i tam trafiali się porządni ludzie, ani na donosicieli lub tych z 13 grudnia 1981 r. (WRONA), czyli tym, co niby służyli PRL. Na jakich ludzi szczuje. Piszę to, co czytam na stronie NSZZ PW FB. Bardzo dobry materiał do analizy i napisania kilka gorzkich słów i to zrobiłem, popierając członków związku NSZZ PW. Pójdę do kościoła i pomodlę się ale o mądrość dla takich, jak Pan. Na temat uczciwości co Pan może powiedzieć nie znając mnie. A może opiera Pan… Czytaj więcej »
Zastanawiające skąd w Panu tyle nienawiści do ludzi w mundurach?
Jak Pan wytrzymuje ich codzienną obecność. Ta Pana obsesja, aż razi.
Może czas skorzystać ze specjalisty?
„Obsesja bardzo często jest dziedziczona – u osób, które miały przypadki obsesji w rodzinie ryzyko zachorowania wzrasta czterokrotnie. Poza tym do rozwoju obsesji predysponuje długotrwałe narażenie na stres, negatywne emocje oraz trudne doświadczenia w okresie dojrzewania”
Skorzystać ze specjalisty, to polecam Panu. Żadna obsesja, tylko pokazanie rzeczywistości i wykorzystywania lub prościej wyciągania pieniędzy uprzywilejowanych mundurowych, czyli kasy z budżetu, na który wszyscy Polacy się składają. Emerytura po 15 latach się „bujania” i jeszcze najwyższe stanowisko, bo koleś Dowódca lub Komendant dla kolegi mundurowego przygotuje odpowiednie stanowisko. Doświadczam tego i wielu działaczy obserwuje to w wielu JW na co dzień. Co do obsesji, to odziedziczyłem po tych, co siedzieli w czołgach, czyli wojskowych stojących na ulicy podczas stanu wojennego. Dlatego takie mam zdanie i przypominam tu piszącym, że mamy w Polsce Demokrację i można pisać, co się… Czytaj więcej »
Napewno jest Pan byłym wojskowym i na prawdę nie ma miejsca. Wam się wszystko należy i wszystko wiecie najlepiej. Nie daj Boże gdyby doszło do wojny, to byśmy zobaczyli te wasze wojsko. Pierwsi byście spieprzali, gdzie pieprz rośnie. Tak było w 1981 r., gdy niektórzy poświęcili zdrowie, życie a niektórzy dzisiaj przypinają sobie medale lub udają, że dbają o interesy pracowników ron. Ci, co dbają są nie lubiani lub przez wiele lat nie nagradzani. Tak pyszczycie wszyscy a przytulacie podwyżki czy premie, które ja z moimi kolegami dla was wywalczyłem. A że napisałem prawdę, to się przekonacie jakie będą zmiany… Czytaj więcej »
”Oczywiście emerytura cywilna będzie tylko kosztem NAS CYWILI i o tym się niedługo przekonacie, bo we wrześniu, że trzeba komuś zabrać, żeby byłym mundurowym dać” BZDURY – takie same, jak i marzenia o podwójnych emeryturach dla byłych żołnierzy i członkach innych służb mundurowych, chociaż one – z uwagi na płacone przez wiele lat pracy w cywilu składki – w pełni się im należą. Nikt nie chce niczego ponad to, co sobie przez lata odłożył dlatego takie napuszczanie jednych na drugich po prostu nie uchodzi. Pomimo tego, że w końcu po latach można byłoby mówić o jakiejś, mocno spóźnionej sprawiedliwości –… Czytaj więcej »
Max, w pełni się z tobą zgadzam ale na uczciwych warunkach po 25 latach służby dodatkowo za każdy rok 1,3% za lata pracy w cywilu i brak wypłaty jubileuszówki, bo żołnierz służy a nie pracuje i dlatego ci wszyscy, co przychodzą po iluś tam latach służby – nie powinno być im liczone jako praca, tylko służba. Praca na etacie cywilnym liczona powinna być od początku. Dziękujcie, że przyszła zmiana z PIS na PO i przystawki, bo Pełnomocnik DSS Pan Leszek K. prowadził już rozmowy w tym temacie i w pełni popierał, żeby nie płacić mundurowym jubileuszówek za służbę – tylko… Czytaj więcej »
Żałosny jesteś Ty. Jak pies ogrodnika. Weź się chłopie ogarnij.
Nie ty, bo nie jestem twoim kolegą.
Kultury trochę i zamiast do rzeźnika, to może lepiej do księgarni i trochę warto poczytać i nabyć kultury osobistej.
A jak ogrodnik nie ma psa, tylko taką żałosną osobę jak „Pani” ALINA….
Życzę miłego dnia….
Alina to imię czy pseudonim… pisarski….
Dokładnie, co nas obchodzi druga emerytura dla byłego żołnierza, a jak jest odwrotnie? Jeśli cywil chciałby wstąpić do wojska, to musi odbębnić 25 lat żeby dostać emeryturę – taka to sprawiedliwość. Po tym spotkaniu zero konkretów dla grupy ludzi, którzy czekają na jakiekolwiek światełko, że ich pensja będzie odrobinę większa niż najniższa krajowa. Stwórzcie tabelę tak, żeby każdy zarabiał tak, jak jego kategoria sugeruje a nie, jak do tej pory np. samodzielny ref. ma większą zasadniczą niż samodzielny informatyk. Po drugie, zróbcie porządek z wysługą, bo każdy kto ją ma jest w plecy w porównaniu z tymi, co jej nie… Czytaj więcej »
Dawno pisałem do Marka K. i uważam, że wysługa powinna być równa dla każdego pracownika i liczona od minimalnego wynagrodzenia a nie od wynagrodzenia zasadniczego.
Wzrasta minimalne wynagrodzenie, to rośnie wysługa równo dla każdego.
I to moim zdaniem jest sprawiedliwie.
Wysługa nie powinna być równa i jest to oczywiste. Równości domagają się ci, których zaszeregowanie a więc i zajmowane stanowisko – czytaj odpowiedzialność i wiedza – są niskie. Już to „równanie” w wykonaniu Solidarności odbiło się czkawką wśród wojskowych ochroniarzy. Ciekawe co po latach myślą ci, których pomysły związane z równaniem stanowisk a więc i wynagrodzenia w OWC swego czasu mon chętnie zaakceptował, pozbawiając w istocie tych pracowników jakiegokolwiek zawodowego awansu, nawet po wielu latach pracy. Jeżeli dany pracownik awansuje, to odzwierciedla się także w stażowym na zajmowanym stanowisku. To przecież logiczne aby ten dodatek dla np. specjalisty przy zaliczeniu… Czytaj więcej »
Znowu Max chcesz przywilejów rodem z PZPR dla kolesiów wojskowych, którzy służyli i przychodzą na etaty cywilne i po 1,5 roku pracy dostają 30 lecie a nam cywilom każesz pracować 30 lat w MON. To jest tak głupie, że żal to nawet komentować. Skończmy z tym PRL, że jak ktoś pracuje 30, 40 czy 50 lat to super fachowiec i musi dostać stażowego więcej niż młody pracownik. Skoro przychodzi młody pracownik do pracy i dostaje takie same wynagrodzenie zasadnicze, to dlaczego nie może mieć takie same stażowe. Te twoje pomysły kiedyś Marek mnie o nich opowiadał. Co, jeszcze za mało… Czytaj więcej »
Bez komentarza…
Max, co do OWC, to widzę, że po tylu latach pracy nie nabyłeś podstawowej wiedzy o awansach dla wartowników. Wiesz jak było? Miał dowódca 15 etatów młodszych wartowników czy 15 starszych i niektórzy chodzili po 5 lat lub dłużej i nie mogli awansować. Niektórzy w OWC to takie sieroty, że mogą pracować 20 lat i nie będą wykonywać dobrze swojej pracy. Tak było u mnie i ci najlepsi nie mogli awansować a dlaczego, bo nie mieli rodziny wojskowej lub układów z Dowódcą czy Komendantem. I dlatego zrobiłem tabele bez stopniowania OWC a tak naprawdę – jak chcesz poznać prawdę –… Czytaj więcej »
Gdyby przyjąć Twój, Jasiu, ogląd sytuacji, to w tym resorcie żaden zawodowy awans nie byłby możliwy, gdyż byłby w istocie wynikiem znajomości pleców i układów. Nie podzielam takiego spojrzenia na problem. Zrobiliście krzywdę pracownikom OWC tym bardziej, że wówczas były tzw. licencje I i II stopnia pracowników o wyższych kwalifikacjach – tych, którzy mogli kierować zespołami pracowniczymi wyrównaliście wówczas pod względem wynagrodzenia z tymi, którzy kierować ludźmi a więc i np. pełnić funkcji d-ców konwojów czy zastępować d- ców wart nie mogli. To oni przez lata mieli tyle samo nie rzadko ponosząc zwiększoną odpowiedzialność, bo niektórym się ”równości” zachciało. Doprowadziliście… Czytaj więcej »
Cyt. gdy np. referent z 20 letnim stażem na stanowisku w administracji, to z reguły już samodzielny referent o wynagrodzeniu o kilkaset złotych wyższym od referenta, chociaż cały czas robi to samo i w tym samym miejscu Nieprawda, w MON jest dziwna sytuacja, że stanowiska nie są podzielone tak, że zaczynając od referenta można awansować na samodzielnego. Żołnierze np. pdf młodszy może zacząć od kaprala i nie zmieniając stanowiska awansować do mł. chor. W urzędzie miasta Warszawa podobnie, zaczynając od podinspektora z czasem można awansować na głównego specjalistę. PRON tak nie mogą i tu widziałbym też pole do zmian. Obecnie… Czytaj więcej »
To wszystko prawda ale nie do końca, gdyż w tym wszystkim pomijamy tzw. politykę kadrową danego przedsiębiorstwa łącznie z zasadami awansowania w strukturze zakładu a jest ona taka, jaka jest no chyba, że jej w zakładzie po prostu nie ma. To również pole do działania dla zz w zakładzie Patrząc na daną strukturę etatową, to w danej komórce mamy np. kilku referentów i starszych referentów oraz np 1-2 samodzielnych referentów. Te stanowiska w strukturze generują stosowne środki na wynagrodzenia. Nie można więc awansować wszystkich, którym upłynął określony staż pracy na stanowiskach. Wówczas doprowadzilibyśmy do sytuacji, że w danej komórce mielibyśmy… Czytaj więcej »
Cyt. „Przecież nawet mundurowi w ten sposób nie awansują, gdyż podstawą awansu jest istnienie stanowiska o wyższym stopniu etatowym.” Właśnie awansują, stanowisko np. dowódca drużyny jest zaszeregowane do stopnia wojskowego podoficer młodszy czyli od stopnia kapral do młodszy chorąży. I tak, kapral który trafi na to stanowisko nie zmieniając go co kilka lat (a nawet co rok!!!!)awansuje aż do stopnia młodszy chorąży. Dopiero stopnie od mjr w górę wymagają zmiany stanowiska na wyższe żeby awansować. odnośnie PRON to zauważyłem, że są komórki gdzie są sami specjaliści jak również sami goli referenci. Podtrzymuję zatem moje zdanie, że w MON też powinno… Czytaj więcej »
Rzeczywiście – napisałem cyt: „Przecież nawet mundurowi w ten sposób nie awansują, gdyż podstawą awansu jest istnienie stanowiska o wyższym stopniu etatowym”. Nie wycofuję się z tego, gdyż w przypadku żołnierzy mamy do czynienia z awansem niejako dwojakiego rodzaju – w stopniu i na stanowisku My z oczywistych względów dyskutowaliśmy o awansie pracowników na stanowiskach, gdyż stopni oni nie mają. Wydaje mi się, że Pan nieco myli zagadnienia, gdyż z uwagi na specyfikę przepisów dotyczących żołnierzy nie można ich wprost przykładać do przebiegu pracy pracowników RON. W dodatku – zdecydowana większość stanowisk w wojskowych zakładach pracy to przecież tzw. stanowiska… Czytaj więcej »
…”jak chcesz poznać prawdę – to były dwie grupy zawodowe, które nie były wpisane w tabele zaszeregowania i tylko dzięki mojemu opracowaniu dzisiaj OWC i WSP istnieją i mają swoje tabele i kategorie zaszeregowania.” Pracownicy tych formacji istnieli od dawna i byli stosownie wynagradzani a utworzenie dodatkowej tabeli obejmującej pracowników WSP oraz OWC niczego w istocie nie przyniosło poza tym, że obecnie nie wiadomo właściwie kim oni są, gdyż ani nie są robotnikami, ani nie ma ich w tabeli stanowisk nierobotniczych. Właściwie po co ta odrębna tabela?? Odpowiem – po to aby walić ich po d…ch w wynagrodzeniach. Nie będę… Czytaj więcej »
Max, nie masz pojęcia co się działo z etatami w OWC. Dowódcy, Komendanci na etatach wartowników lawinowo zatrudniali kogo chcieli aby tylko był w kat. od 8 do 10 i u mnie taki proceder ciągnął się do 2017 r. aż przyszedł Komendant i kazał zwrócić kilka etatów do OWC a na tych etatach siedzieli dzieci i żony panów płk. i ppłk. Pracownicy byli wynagradzani z najniższych kategorii zaś nie było przeszeregowania. Nie było też wytycznych, ile wartownicy mają mieć zasadniczą i dlatego powstała tabela dla OWC. Jakbyś działał w związkach od np. 2000 r., to miałbyś wiedzę co się wyrabia… Czytaj więcej »
Dokończę swoją odpowiedź, nawiązując do tego co napisałeś w odpowiedzi na mój post. Oczywiście, że wiem co wyprawiano z Oddziałami Wart to nie ma jednak żadnego związku z tabelą, którą Solidarność wprowadziła do układu. Ochroniarze cywilni byli zatrudniani w wojsku od bardzo wielu lat. Nawet wówczas, gdy Układu jeszcze nie było. Działali na prawach i przepisach straży przemysłowej, nosząc czarne mundury i pełniąc służbę z bronią. I co?? Nie pobierali wynagrodzenia?? Twierdzenie, że wprowadzenie tabeli dla OWC i WSP coś zmieniło jest nadużyciem. Jeżeli coś zmieniło, to na gorsze. Przed wprowadzeniem tej tabeli, pracownicy OWC byli wynagradzani z tabeli dla… Czytaj więcej »
No właśnie kto o nich walczy. Nawet nie masz zielonego pojęcia po co powstała moja organizacja. Po prostu aby walczyć o ich prawa i wynagrodzenie. Ale z ponad 200 członkami nie można zaszaleć. A gdzie te związki poza moją organizacją, która ciągle walczy o OWC a pozostałe związki czerpią składki i nic nie robią. Gdzie byłeś w 2008 r., gdzie ja walczyłem o twoją JW. Jak nie wierzysz, to zapytaj swojego guru związkowego, kto walczył o Walcz, Olsztyn, Warszawę, czy Grudziądz itd… To ja wraz z Markiem i pozostałymi dwoma związkami w 2 RBLog wywalczyliśmy 4400 zł plus 10% premii.… Czytaj więcej »
A gdzie te związki poza moją organizacją, która ciągle walczy o OWC a pozostałe związki czerpią składki i nic nie robią. Gdzie byłeś w 2008 r., gdzie ja walczyłem o twoją JW. Jak nie wierzysz, to zapytaj swojego guru związkowego, kto walczył o Walcz, Olsztyn, Warszawę, czy Grudziądz itd… To ja wraz z Markiem i pozostałymi dwoma związkami w 2 RBLog wywalczyliśmy 4400 zł plus 10% premii. Ile wywalczyłeś w Wałczu? Bardzo niska place. Trzeba było siadać drugi raz do stołu negocjacyjnego. NSZZ Solidarność i NSZZ PW dogadały się i wywalczyły dodatkowe pieniądze dla OWC Ponieważ sie rozpisales i czynisz… Czytaj więcej »
….ludzie tu piszący odnośnie stażu!
po tych kilku zdaniach tu napisanych…… to świadczy, że nie mają pojęcia na temat stażu, wysługi itp.
Z całym szacunkiem do wszystkich, ale w każdym budżetowym zakładzie pracy liczy się staż z innych zakładów pracy, są na to ustawy, rozporządzenia.
Mało tego, staż będzie liczony nawet z umów śmieciowych, jest obietnica pani ministry.
Jest tylko warunek, żeby płacić składki…..
I nie ma dyskusji na ten temat, jak ktoś dalej mówi, pisze o tym, to nie ma pojęcia, nic to nie da, a tylko jątrzy. Chyba, że o to tu chodzi.
”staż będzie liczony nawet z umów śmieciowych, jest obietnica pani ministry. Jest tylko warunek, żeby płacić składki….. I nie ma dyskusji na ten temat, jak ktoś dalej mówi, pisze o tym, to nie ma pojęcia, nic to nie da, a tylko jątrzy. Chyba, że o to tu chodzi.” Szanowny Panie – staż a dodatek za wysługę to zupełnie różne sprawy. W dodatku – gdzie ma Pan w budżetówce umowy śmieciowe??? Odpowiadam, bo do mnie skierował Pan swoją wypowiedź, przypisując mi i brak orientacji w temacie, i jątrzenie. Odpowiadam więc, że myli Pan zasady pracy urzędników państwowych oraz niektórych zawodów opłacanych… Czytaj więcej »
@Jac, nie prawda. Cywil, który na kilka lat został żołnierzem, po uzyskaniu wieku emerytalnego będzie miał doliczone do swojego konta w ZUS zaległe składki, które MON wówczas wpłaci za czas jego służby.
To zostało załatwione zdaje się już pod koniec lat 90-tych.
W drugą stronę to nadal nie działa.
„…zróbcie porządek z wysługą, bo każdy kto ją ma jest w plecy w porównaniu z tymi, co jej nie mają. Dlatego konieczne jest jej wyłączenie z podstawy.”
Jac – dodatek za staż pracy dawno został wyłączony z najniższego wynagrodzenia, bo o to zapewne Tobie chodzi.
W składzie wynagrodzenia zasadniczego, czyli tzw. „podstawy” nigdy natomiast nie był.
podam przykład (2 pracowników, robią to samo i ten sam zakres obowiązków):
referent (bez wysługi) – podstawa wynagrodzenia 1000 zł samodzielny referent z 20 letnią wysługą – podstawa wynagrodzenia 834 zł + 20% wysługi = 1000 zł.
Zbieżność stanowisk i kwot przypadkowa. To jest tylko przykład, że wszyscy mają mieć po tyle samo, radzę przyjrzeć się stanowiskom jak ludzi w balona robią.
Rzeczywiście – bazujesz na wyimaginowanym przykładzie, nie mającym – w moim przekonaniu – odniesienia w rzeczywistości. To fakt, że istotna podwyżka najniższego wynagrodzenia niejako spłaszczyła stawki w wynagrodzeniach zasadniczych ale nie w sposób jaki podałeś. Jeżeli nawet jest gdzieś tak, że referent ma wynagrodzenie zasadnicze wyższe niż samodzielny referent, to świadczy to o tym, że zz w zakładzie nie ma lub jakby ich nie było. Poza tym – niby dlaczego wynagrodzenie zasadnicze wraz z dodatkiem za wysługę ma tu być porównywalne?? Wiele lat zajmowałem się sprawami pracowniczymi ale o czymś takim nie słyszałem co sprawia, że to zapewne jakieś rzadkie… Czytaj więcej »
U nas specjalista ma kilkaset więcej na podstawie od samodzielnego, bo jest tzw. nowa.
I jeszcze wiele innych przypadków. No i co z tym zrobią, ano nic a dlaczego?
bo nie ma pieniędzy, które by przyszły konkretnie na zlikwidowanie nierówności.
Pieniądze na tzw. wyrównywanie wynagrodzeń na stanowiskach i likwidację nierówności były w przeszłości kilkakrotnie przeznaczane. Pomimo tego, zgłaszacie tu na forum problemy. Ja problemu nie widzę, gdyż kp zakazuje dyskryminacji placowej. Jeżeli ktoś czuje się skrzywdzony i dysponuje dowodami i faktami stanowiącymi dowody w sprawie, niech po prostu idzie do sądu pracy. Tu można pisać wszystko tyle, że tu nikt problemu danego zakładu pracy nie załatwi.
„rzadkie wynaturzenie, które nie powinno mieć miejsca” – a miało miejsce w mojej jednostce, gdzie Pan A miał (powiedzmy) 6000 podstawy + 10% premii + 0% stażowego czyli 6600 razem, a Pan B 5077 podstawy + 10% premii +20% stażowego. Podstawa została tak dobrana aby oboje dostawali tyle samo, bo stanowisko jest równoważne. Pan B ma 20 lat doświadczenia (i studia), a Pan A prosto po studiach. Pan A kat XV, Pan B kat XVI.
Pozdrawiam wszystkich teraz możecie pluć i pisać wszystko co wam do głowy przyjdzie. Czekam z u tęsknieniem….
Max pisał brak konkretów. TO ci podam. IW SZ tworzy samodzielnie stanowisko specjalisty u mnie w JW a p.Komendant nie raczy nawet powiadomić związki zawodowe, że tworzy się nowy etat. Tak właśnie dzieje się i oczywiście, tj. te nowe rozdanie i nowa miotła. Dyr. DSS i związki zawodowe takimi sprawami powinni zająć się w najbliższym czasie. Dlaczego np. Szef IW SZ łamie przepisy lub działa na zlecenie Komendanta, który wie, że związki mu się nie zgodzą na tworzenie etatu za plecami. Możemy tylko pisać tu na stronie Tarczy, bo i tak nikt nam na dole nie pomoże w walce o… Czytaj więcej »
To jeszcze dopisz, że to pracodawcy i ich przełożeni decydują o strukturach etatowych zakładów pracy a nie zz. W przypadku likwidacji stanowiska wymagana jest opinia zz, która jednak nie posiada żadnej siły sprawczej i jest brana pod uwagę lub nie. Przy tworzeniu nowych stanowisk, jeżeli nie odbywa się to z jednoczesną likwidacją innych zz żadnego wpływu na to nie mają, gdyż jest to w wyłącznej gestii pracodawców, gdyż to oni odpowiadają za taką strukturę organizacyjno – kadrową, która zapewnia wykonanie stojących przed zakładem zadań. To tyle w temacie. Dodam jedynie, że nieco inne są zasady likwidacji i tworzenia stanowisk z… Czytaj więcej »
Szef IWSZ jest pracodawcą u mnie od kiedy…
Od kiedy szef IWSZ wie jakich specjalistów potrzeba w całym MON.
Max, nie bądź śmieszny.
A przepisy Układu po co są…
Szef Inspektoratu w porozumieniu z DB MON tworzy stanowiska etatowe w jednostkach podporządkowanych. Twierdzę ponownie, że zz żadnego wpływu na to nie mają, jeżeli nie odbywa się to z jednoczesną likwidacją stanowisk.
Jeżeli jest inaczej, proszę o wskazanie, gdzie jest o tym w Układzie.
śmiech na sali. JW są podporządkowane pod IWSZ a Szef IWSZ pisze do związków zawodowych, że nic nie może ws. pracodawcy, bo nie jest jego przełożonym.
To pytam się, Max, Ciebie po co jeżdżą Komendanci do IWSZ na odprawy. Dla zabicia czasu?
I dla kogo Szef IWSZ wydał wytyczne, skoro nie jest przełożonym i nic nie może powiedzieć panom Komendantom.
Dziwne, że jego poprzednicy mogli odwoływać ich ze stanowisk.
Poczytaj sobie dobrze zapisy Układu, to znajdziesz.
Pisma, na które się powołujesz nie znam. Wnoszę jedynie, że kolejny raz podgrawerowałeś pracodawcę chcąc za wszelką cenę udowodnić, że doprowadzisz do zmiany co podniosłoby to twoje ego. Mnie to wisi Poradziłem życzliwie abyś nie szedł tą drogą ale gołym okiem widać, że to mowa dziada do obrazu pisząc kolokwialnie. Na tym zakończę, bo celu to nie ma gdyż ty się po prostu już nie zmienisz. Jest takie powiedzenie o żołnierzach, że dzielą się na liniowych, bojowych i rycerskich. To samo można byłoby powiedzieć o pracownikach RON. Do ostatniej kategorii pasujesz jak ulał.
Poczytaj sobie dobrze zapisy Układu, to znajdziesz
Nic nie znajdę i ty o tym doskonale wiesz. Nie rób więc ludziom wody z mózgu.
To najpierw przeczytaj dział dotyczący ZZ w PUZP i czy tam nie ma zapisu o uzgadnianiu w zatrudnieniu a może nie potrafisz czytać zapisów ze zrozumieniem.
Z kim pracodawca czy szef IWSZ uzgodnił zatrudnienie nowego pracownika.
”To najpierw przeczytaj dział dotyczący ZZ w PUZP i czy tam nie ma zapisu o uzgadnianiu w zatrudnieniu a może nie potrafisz czytać zapisów ze zrozumieniem.”
Otóż Jasiu – NIE MA….
Jeżeli jednak jest, to po prostu zacytuj stosowny fragment PUZP traktujący o uzgadnianiu ze zz kwestii przyjmowania pracowników a zwłaszcza tworzenia stanowisk, w tym zwłaszcza stanowisk etatowych.
Czekam…..
Do Jasiu: Jak nie lubisz mundurowych, to się dziwię co robisz tyle lat w tym środowisku!!!!
Jak się czegoś nie lubi, to się zmienia środowisko. Np. na sukienkowo-koloratkowe, też mundur.
To Ty zmień sobie ale korzystanie z przywilejów z pieniędzy podatników. Taki jesteś bohater, to czemu nie pójdziesz do zakładu cywilnego, bo tam trzeba coś umieć poza oddawaniem honoru i chodzeniem na baczność.
Jeszcze trochę i zabraknie pieniędzy, to wtedy się państwo polskie obudzi i ukróci wam i nie tylko wam te wszystkie przywileje.
A tak po drugie, to nie mam przyjemności polemizować.
Za chwilę bedzie nowy szef IWSZ
A ja myślałem, że nowy Komendant w Grupie, bo jest bardzo głośno o zmianie Pana płk.
Oby to była prawda.
Ten Pan Generał ma dopiero 57 lat i jeszcze może posłużyć dla Ojczyzny.
Chyba, że jest z innej opcji politycznej. A może trzeba po prostu zrobić miejsce komuś z „plecami”.
Oby nie był ten Pan, co był w zeszłym roku na święcie mojej JW i składał życzenia, i zapomniał, że 50% zatrudnionych w JW to cywile. I taka osoba jest generałem. Wstyd i żenada.
A ci wszyscy, co piszą co ja robię w JW, przyglądam się i wyłapuję takie nieładne przypadki np. mobbingu ,nierównego traktowania, brak kultury, złodziejstwa, brak uzgodnień podwyżek itd…
I to jest świetny materiał na końcowe podsumowanie i pokazanie społeczeństwu, co się dzieje w niektórych JW.
I nikt nie reaguje lub jest zamiatane spraw pod dywan.
…”ci wszyscy, co piszą co ja robię w JW, przyglądam się i wyłapuję takie nieładne przypadki np. mobbingu ,nierównego traktowania, brak kultury, złodziejstwa, brak uzgodnień podwyżek itd…” No właśnie… i w końcu jesteśmy w domu… Nie wiem skąd się to wzięło ale to charakterystyczny rys funkcjonowania NSZZ Solidarność w wielu zakładach pracy. Jeżeli nawet są to cele zz w zakładzie pracy, bo są – to przecież stanowią one jedynie część związkowej działalności, której istotą jest współpraca i dialog z pracodawcami po to aby zakład należycie realizował postawione przed nim zadania. Nie tylko na tym forum ale przecież także na stronie… Czytaj więcej »
Max, co ja osiągnąłem swoimi działaniami to wiedzą ci, co 4 a teraz co 5 lat wybierają mnie na szefa związku. Co osiągnąłem w końcu wymiana Komendanta i tu radość nie tylko związków ale prawie całej załogi. Ci, co jechali po mnie, to byli mundurowi, którzy nie znaleźliby pracy w cywilu, bo tam trzeba coś umieć robić. Poza chodzeniem na baczność i oddawaniem honorów. Jest takie stare powiedzenie uderz w stół a nożyce się otworzą. Niech sobie piszą, takie mają prawo. Miliony społeczeństwa myśli tak jak ja. Mnie to kila. Jakie to kontrowersyjne poglądy. Czy na stronie Tarczy nie można… Czytaj więcej »
”Co osiągnąłem w końcu wymiana Komendanta i tu radość nie tylko związków ale prawie całej załogi”. Jest takie powiedzenie – szanuj przełożonego swego bo możesz mieć gorszego. To prawda, że kopałeś – pisząc kolokwialnie tego swojego przełożonego zamiast z nim wspólpracować. Szczycić się nie masz czym. Cierpi na tym cała załoga. Widać nie możesz żyć bez konfliktów. Nie chwal sie długoletnim pelnieniem funkcji bo w sytuacji do której doprowadziłes nikt jej objac nie chce tym bardziej że odstreczalą ludzi te wasze statutowe uregulowania ktore w efekcie każą rozliczac sie z fiskusem z rocznej działalnosci Zabiorą sie za was kontrole US… Czytaj więcej »
Ty najlepiej wiesz czy ktoś chce objąć funkcję szefa związku u mnie. Załoga cierpi jak by myśleli takimi kategoriami jak ty, to premie i urlopy nagrodowe dostawaliby ciągle ci sami a tak nie jest i premia np. za I półrocze 2024 r. była podzielona po równo po 2 tys. zł i tak samo będzie np. w grudniu. Całe życie psioczysz i wylewasz gorzkie żale na mnie i na wszystkim się znasz a nie umiałeś przez wiele lat wyrównać dysproporcji płac, gdy ja to zrobiłem 9 lat temu i co ty chcesz mnie przyklejać łatki jak to ty powinieneś, gdy pracowałeś… Czytaj więcej »
Deficyt państwa 82,8 mld zł a inflacja 4,2 % podwyżki dla budżetówki w planie czy założeniu 4,1%. Zapomniałem, wspaniały Tusk da wcześniej uzgodnione z Donkiem 7,6% podwyżki dla budżetówki. Nasi negocjatorzy, czyli strona społeczna powinna wywalczyć co najmniej 10%. Tylko nie zapomnijcie zabrać to, co dołożycie do minimalnego wynagrodzenia tak, jak to zrobiliście w tym roku. Liczył ktoś ile forsy zaoszczędził MON na takim posunięciu przy akceptacji 5 związków? Zapomniałem danie 1500 zł premii na 15 sierpnia. Tylko, że tych po 1500 zł, to zastało co najmniej w razy tyle. Zamiast tych śmiesznych procentów, może warto było się pochylić nad… Czytaj więcej »
no to biedaki dostaną 7,6% podwyżki , a trochę więcej zarabiający 4,1, nieźle?
Te dane są już nieaktualne. Prognozowana inflacja w roku przyszłym to 5% a podwyżki w budżetówce…. też 5%.
I tak rozwiały się nadzieje tych wszystkich, którzy uważali, że będzie inaczej.
Prawda jest taka, że czeka pracowników stagnacja, jeżeli nie obniżka realnej wartości ich wynagrodzeń….
Dla porównania – wzrost wynagrodzeń poza budżetówką jest przewidywany na ponad 7%
5 sierpnia 2024 r. wyszły przepisy, czyli tabela wraz z cennikiem za umundurowanie w OWC, które będzie dawało możliwość obliczenia ekwiwalentu za umundurowanie za 2024 r.
Oczywiście ekwiwalent dla WSO, czyli OWC będzie obliczony i wypłacony w 2025 r.
W tym roku wartownicy, którzy nie pobierali umundurowania itd. otrzymali po około 1300 zł.
Masz może link do tych przepisów ?
Decyzja Nr 92/MON z dnia 1 sierpnia 2024 r. ws. ekwiwalentu pieniężnego wypłacanego za przedmioty mundurowe wso wchodzące w skład wart cywilnych.
Całe 5% „podwyżki” dla budżetówki w roku 2025.
Mówi i pisze się, że minimalne wynagrodzenie wzrośnie o 7,6% a skoro mądry minister finansów ustalił 5% podwyżki minimalnego wynagrodzenia na 2025 r., to w lipcu z automatu podwyżka i razem będzie ponad 9%, czyli prawie dwa razy tyle, co dla budżetówki. Taki jest mądry minister finansów i dąży do tego aby nasze płace po prostu się spłaszczały. A Max – były major mówi, ze głupkom niewykształconym i o niskich obowiązkach, może prościej nie dawać podwyżek, bo po co. To może lepiej zatrudniać tylko specjalistów ale wojskowych a najlepiej resztę pracowników pozwalniać, bo po co nam np. referenci, magazynierzy, wartownicy,… Czytaj więcej »
A Max – były major mówi, ze głupkom niewykształconym i o niskich obowiązkach, może prościej nie dawać podwyżek, bo po co. Po pierwsze; Nie Max tak mówi tylko ty tak piszesz. Po drugie; Komunistyczny pogląd o równych żołądkach chociaż nierównych obowiązkach dawno już odszedł do lamusa. Pokutuje jedynie w enklawach Solidarności, która chciała przecież tego socjalizmu głosząc hasła ”Socjalizm – tak – wypaczenia – nie” Widać to w świadomości wielu spod tego znaku pozostało. Po trzecie – ten major to niby co?? – powód do wstydu?? Przezwisko jakieś?? Uważasz. że na mnie ludzi napuścisz, bo wg ciebie to głupek, który… Czytaj więcej »
Max to, że jesteś byłym majorem to chyba nie ujma, tylko satysfakcja. Ja nie mam nic do Ciebie a komuny w moich wypowiedziach nie widzę. Płacenie po równo wysługi od minimalnego wynagrodzenia tzn. jednego składnika wynagrodzenia, to nie komuna. Jak wszystkim bym proponował po równo wynagrodzenie brutto, to by była komuna. A co, socjalizm to zły ustrój. A założenia Lenina też były złe. To wielcy reformatorzy zmienili prawdziwe poglądy towarzysza Lenina. Oczywiście, z łacińskiego socjates znaczy równy. A art. 18 KP, gdzie pracownicy na tożsamych stanowiskach to też komunizm. Max, nie masz ani pojęcia, ani milimetr wiadomości nt. mojej działalności… Czytaj więcej »
Śmiech na sali.
4,1 % dla budżetówki, to daje np. w 2 rblog dla np. wartownika podwyżkę wynagrodzenia zasadniczego aż o 180 zł.
Bardzo się cieszę i macie teraz wasze PO cytat: Pieniędzy nie ma i nie będzie.
Następne nie spełnione obiecanki przed wyborami prezydenckimi.
Nie zapomnijcie głosować na Rudego.
Pan minister finansów miał gest i dołożył 0,9%. To istne szaleństwo taka rozrzutność pieniędzy.
Teraz dla budżetówki będzie całe 5%. Co ja zrobię z takimi ogromnymi podwyżkami od Platfusów.
I do tego waloryzacja minimalnego wynagrodzenia od lipca 2025 r. i to jest dopiero spłaszczenie płac dla budżetówki. Podwyżka dla budżetówki 250 zł a minimalne wynagrodzenie do góry w 2025 r. waloryzacja od stycznia i od lipca wyniesie około 420 zł, czyli od lipca minimalna ok. 4720 zł.
Ja wiem, niektórzy mądrale będą pisać, że to tylko projekt a końcowy budżet do 30 września ale ja jestem przekonany, że podwyżki dla budżetówki będą bardzo mizerne.
Gdzie te 500 zł, co dawał PIS. PO i przystawki nigdy nie dadzą nam zarobić. Jak to mówią – pożyjemy, zobaczymy.
Nasze 7 związków w MON powinno – zamiast tego śmiesznego wskaźnika 5% – głębiej zaglądnąć w tzw. oszczędności, które zostają po corocznych podwyżkach i zażądać od 350 zł do 500 zł brutto podwyżki na 2025 r. a nie tam śmieszne około 240 zł brutto (5%).
A jak ktoś ma w 3 składnikach poniżej 5 tys. zł brutto, to ma podwyżkę tak jak napisałem ok. 240 zł.
Wstyd i żenada.
Moim skromnym zdaniem powinno być przyjęte – minimalna kwota podwyżki powyżej 5% dla pron np. 350 zł.
Zapytam prościej kiedy będzie spotkanie w DSS.
Czy jest już znany termin spotkania.
Czy to wielka tajemnica.
https://www.rynekzdrowia.pl/Prawo/Bez-premii-i-dodatkow-w-placy-minimalnej-Wchodza-nowe-zasady,262192,2.html
W projekcie zapisano, że nowe proponowane przepisy będą mogły wejść w życie w 2026 r. I po co się tak podniecać? Czy nie można inaczej. 🙂
Tym bardziej, że gdy się w ten projekt uważniej wczytać, to jest tam kilka ”schodów”, które sprawią, że nadzieje związane z projektowanymi zmianami się nie spełnią.
Daj zdjęcie
Czy to jest zgodne z przepisami i czy oszczędności w IWSZ powinni być wydatkowane dla swoich. W dniu 5 wrzesnia 2024r.dotarły do JW pisma o przesłanie propozycji wyróżnień pracownikow nagrodami z celowego funduszu nagród. I co ty Marku na to???. Tak można robić. A może IWSZ może robić z pieniędzmi z budżetu MON co mu się podoba .Może za chwilę po wyborach następni będą się tłumaczyć za nagradzanie „kolesiów ” bo chyba o to chodzi, że związki blokują nierówne podziały brak środków np.10 czy 20%dla panów Komendantow jak sobie życzy mój pracodawca bo nie może obdarzyć kolesiów i żony kolesiów… Czytaj więcej »
Z informacji, które przekazują szefowie związku NSZZ PW poszczególnych JW będzie premia na 11 listopada 2024 r.
Ile, to jeszcze na razie nie wiadomo. Tak jak pisałem wcześniej, najpierw niektórym zabrano np. po 300 zł miesięcznie z minimalnego wynagrodzenia a teraz MOŻE trochę odzyskamy swojej forsy z podwyżek na 2024 r.
Od 1 stycznia 2025 r. minimalne wynagrodzenie będzie wynosiło 4666 zł, zamiast 4626 zł czyli wzrost o 40 zł a zatem podwyżka o 8,5% w stosunku do obecnego 4300 zł.
A podwyżka dla budżetówki, to zaledwie na tą chwilę 5%.
To jakiś żart albo brak podstawowej wiedzy o ekonomii p. Ministra Finansów. To jest dopiero spłaszczenie płac przez PO i jego przystawki.
Mam pytanie a kiedy spotkanie w MON?
Czy ktoś coś wie, czy to wielka tajemnica?
Coś mi się wydaje, że p. Minister Finansów, który chyba nie bardzo jest ogarnięty w finansach i jest tylko marionetką premiera pociągnie na dno tą całą koalicję tak jak kiedyś p. Wincent. Motto tego rządu to znów „pieniędzy nie ma i nie będzie”. Powodzenia, budżetówka to zapamięta i przy następnych wyborach podziękuje.