Skip to main content

Manifestacja o szacunek i godne płace.

By 14 października, 202115 października, 2021Aktualności

W dniu 09 października 2021 r. odbyła się manifestacja Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych pod hasłami: „Szacunek i godna płaca!”, „Wzrost wynagrodzeń w budżetówce!” W manifestacji czynny udział wzięli cywilni pracownicy wojska zrzeszeni w dwóch reprezentatywnych organizacjach związkowych działających w resorcie obrony narodowej a mianowicie: Związku Pracowników Wojska „TARCZA” i NSZZ Pracowników Wojska.  (Zobacz TUTAJ).

Manifestacja została zorganizowana na ulicy Nowogrodzkiej przed siedzibą Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, które jeszcze niedawno miało w nazwie również „Pracy”. W trakcie trwania manifestacji, z przygotowanej trybuny wypowiadali się przedstawiciele różnych organizacji związkowych reprezentujących pracowników budżetówki, w tym m. in. sądownictwa, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, KRUS oraz transportu drogowego.  W imieniu naszego Związku głos zabrali: Przewodniczący Marek KAZIMIERCZAK (wysłuchaj TUTAJ) i Kol. Dorota KRYPSKA reprezentująca międzyzakładową organizację z Krakowa (wysłuchaj TUTAJ), natomiast w imieniu NSZZ Pracowników Wojska głos zabrał Przewodniczący Zenon JAGIEŁŁO (wysłuchaj TUTAJ).

W trakcie manifestacji delegacja protestujących złożyła w ministerstwie pismo skierowane do Premiera Rządu – Pana Mateusza Morawieckiego (czytaj TUTAJ), pod którym podpisało się ponad sześćdziesięciu przedstawicieli organizacji związkowych zrzeszonych w OPZZ. (MK)

4 17 votes
Ocena artykułu
Subskrybować
Powiadom o
832 Komentarze
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments
Michal
15 października, 2021 07:37

Zobaczymy co z tego wyniknie. Oby było dla nas dobrze, bo jak widzę te ceny to mnie po prostu skręca.

STEFAN
15 października, 2021 11:50
Reply to  Michal

Zgoda Na to się składa wiele przyczyn, w tym to całe rozdawnictwo a to na dzieci, a to na krowy, a to na…. Na wszystko. Tylko ludzie pracujący ze swojej pracy utrzymać się nie mogą. To także efekt tych nierealnych żądań kilkutysięcznych podwyżek „bo nam się należy…” No, bo jak są takie żądania, to taki np. olej kujawski, czy wielkopolski drożeje o 100% z dnia na dzień, bo niby czemu nie… Ludzie mają kasę, więc go kupią… Jeżeli ta spirala inflacyjna nadal będzie się rozkręcała w takim tempie, to pod koniec przyszłego roku będziemy chodzili do sklepu z reklamówkami banknotów.… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by STEFAN
Jasiu.
15 października, 2021 19:15

23 października 2021 r. w Warszawie i też w sobotę rusza „S” z demonstracją. Zapraszamy wszystkich członków „S” oraz sympatyków.
W sprawie przyjazdu do Warszawy kontaktować proszę się z Zarządami Regionu NSZZ „Solidarność” w swoich województwach. Mnie tam nie będzie, oczywiście ze względu na stan zdrowia.

STEFAN
15 października, 2021 22:12
Reply to  Jasiu.

Z moich informacji wynika, że protest organizuje Solidarność skarbowców przed ministerstwem finansów. Nie ma to żadnego związku ani z zabieganiem o nasze podwyżki, ani nawet podwyżki w budżetówce.
Po co więc tu ta informacja?

radek
16 października, 2021 09:36
Reply to  STEFAN

Przepraszam p. Stefanie, ale nie rozumiem Pana. Mamy mieć nieczyste sumienie, bo żądając podwyżek, już zdrożał olej kujawski? Przy tej inflacji nawet 12% w następnym roku to nie podwyżka, a i tak jej nie dostaniemy w tej wysokości. My tylko gonimy i ciągle gonimy innych budżetowców. Problemem nie jest dla nas tych ZUS-owców wzrost wynagrodzeń, bo będziemy część miesiąca pracować za darmo oddając nadwyżkę, lub liczyć na mniej niż cały etat. Problemem tkwi w ich wysokości. I zapytam, czy jeśli wprowadzą emeryturę stażową, też Pan będzie popierał powrót cywili na te same zajmowane stanowiska przed odejściem na wymienioną emeryturę, jak… Czytaj więcej »

Grzegorz M.
16 października, 2021 10:18

Widzę Marku, że dokonałeś małej korekty aktualności i udało Ci się zamieścić film z Twoją pełną wypowiedzią z protestu. 🙂

Admin
16 października, 2021 19:58
Reply to  Grzegorz M.

Tak, Grzegorzu M, udało mi się zdobyć całą wypowiedź, stąd zmiana.
Spostrzegawczy jesteś! 🙂

Szymon
16 października, 2021 21:14

Przecież ta forma protestu nic nie da. Rząd ma nas, tj. CPRON głęboko w D! Wraz z Ministrem.
To takie pierd….ie kotka za pomocą młotka. Może by tak „włodarze” związków zawodowych obmyślili jakiś inny front postępowania z twardogłowymi z MON-u.
Niedługo to nasze pensje nawet na rachunki nie starczą…. zarabiamy nawet mniej niż np. moja koleżanka jako konserwator powierzchni płaskich w szkole…a mianowicie 3100 netto.

Stefan
16 października, 2021 22:59
Reply to  radek

„Przepraszam p. Stefanie, ale nie rozumiem Pana. Mamy mieć nieczyste sumienie, bo żądając podwyżek, już zdrożał olej kujawski?” Olej kujawski tak podrożał Panie radku także dlatego, że tak wielu domaga się tak wysokich, bo nierzadko kilkutysięcznych podwyżek i to jest fakt. Napisałem jednak cyt.: ’’Jeżeli…oni otrzymają chociaż część z tego, czego się domagają, to my – siedząc cicho – za to, co nam zapłacą do końca miesiąca – na pewno nie przeżyjemy.” i to kończy sprawę…. Refleksja z mojej polemiki z kimś, kto całe zło dostrzega w zatrudnianiu byłych żołnierzy – obecnych emerytów powinna być taka, że jej być tu… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Stefan
Stefan
17 października, 2021 00:50
Reply to  Szymon

A może byśmy coś wspólnie obmyślili a nie oglądali się wciąż na innych?
Przecież to nasza wspólna sprawa a nie tylko tych cyt.: „włodarzy zz.
Zapraszam ciebie np. do głodówki. Reflektujesz??

Jasiu
17 października, 2021 07:27
Reply to  STEFAN

To masz jak zwykle złe wiadomości. 7 października Sekretariat służb publicznych wydał info, że Krajowe Sekcje będą demonstrować w dniu 23 października 2021 r. I tak wygląda prawda.
Oczywiście, krajowe sekcje obradowały w dniu 7 października. Znowu próbujesz pokazać, że gdzieś dzwonią w jakimś kościele tylko nie wiesz w jakim.
Nasza KS PC MON też tam była i również głosowała za demonstracją.

jan
17 października, 2021 10:58
Reply to  Szymon

Tu macie namacalny przykład jak nas szanuje płaszczak i gdzie nas oraz nasze podwyżki mają:

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/wojsko-kupuje-300-oltarzy-polowych-internet-kpi-ze-wojsku-pozostaje-modlitwa/jd4wdp1

Stefan
17 października, 2021 14:04
Reply to  Stefan

Aby definitywnie tą wciąż na nowo odzywającą durnotę w kwestii emerytów wojskowych zakończyć, parę informacji przekazanych tak prosto, jak tylko się to da…. Hasło – ”zwalniać emerytów wojskowych” głośno wybrzmiało wówczas, gdy na całego zaczęto realizować tą tzw. „optymalizację zatrudnienia” za rządów liberałów, którzy tak są obecnie o to wojsko i jego pracowników zatroskani…. Hasło to zbieżne z powszechnym przekonaniem środowisk pracowniczych forsował zarówno NSZZ PW jak i wojskowa Solidarność. Efekty tego zwalniania byłych żołnierzy do dziś są odczuwalne. To wówczas pojawił się w wojsku związek zawodowy byłych żołnierzy zawodowych, o którym tu słowa nie ma a także uregulowania prawne… Czytaj więcej »

radek
17 października, 2021 20:49
Reply to  Stefan

Zadałem pytanie którego Pan nie zauważył. Szkoda. Ja jednak odpowiem na pańskie. Dlaczego tylko tych wymienionych przeze mnie. Bo oni odeszli w większości mogąc służyć dalej. I kolejne …A nie uważa Pan i inni, że to czy ktoś emeryturę ma, czy nie – nie ma w jego pracy żadnego znaczenia i nie powinno nas obchodzić. Otóż ma znaczenie bo jak sam Pan stwierdził cytując uregulowania prawne, jest dzięki temu uprzywilejowany. A nie zawsze 40% emerytura przekłada się na 100% pewność, że jest lepszy od zewnętrznego kandydata. Nie używam słów w stylu byłe t…y. We mnie nie ma do nich jak… Czytaj więcej »

Stefan
18 października, 2021 05:08
Reply to  Jasiu

Na stronie Sekretariatu żadnego takiego ”info” nie ma a o co walczycie, to można sobie poczytać tu:
http://www.ksparis.pl/images/files/stanowiska/2021/Stanowisko_Prezydium_Rady_KS_PARiS_Nr_1-09-2021_z_10_wrze%C5%9Bnia_2021.pdf

Grzegorz M.
18 października, 2021 05:53
Reply to  Jasiu

Jasiu.
A ja Wam życzę żebyście 23 października – jako budżetowa Solidarność – dali czadu i niech to będzie 12% ugrane przez Was. Zobaczmy Waszą siłę perswazji na MON, bo celem nadrzędnym jest każdy pracownik RON.
To nic, że zabraknie Ciebie, bo myślę, że godnie zastąpią Cię Twoi koledzy.
Życzę zdrowia.
Będę trzymał kciuki.
Pozdrawiam.

Jasiu
18 października, 2021 09:12
Reply to  Stefan

Byli żołnierze mogą być zatrudniani tylko lata pracy powinni im się liczyć od początku. Oni służyli a nie pracowali. I dlaczego taki „gość” po 28,5 roku służby i 1,5 roku tylko pracy w RON ma dostać np. jubileusz za 30 lat pracy. Ja wiem, Stefan, że wam się wszystko jako żołnierzom należy. Bo wy wszystko wiecie najlepiej i na wszystkim najlepiej się znacie. Co do tego, że Solidarność jest przeciwna, to powiem ci więcej – byłem jednym z tych, co wnioskował na spotkaniu o wprowadzenie zapisów do PUZP do Pełnomocnika ds. Współpracy ze związkami zawodowymi p. Leszka, aby nie płacić… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Jasiu
Stefan
19 października, 2021 10:11
Reply to  radek

”Zadałem pytanie którego Pan nie zauważył. Szkoda.” Nie odpowiedziałem na pańskie pytanie, gdyż Pan zupełnie – świadomie lub nieświadomie nie raczył pojąć mojej wypowiedzi… Jej sens był taki: Organicznie nie znoszę tych, którzy dowalają się do takich, którzy nikomu nic nie są winni, niczego nie ukradli a to, co zyskali prawnie się im należy. Uważam osobiście, że to dorobek poszczególnych osób podobnie jak samochód, dom czy pałac i nic mi do tego, jeżeli to, co ten ktoś ma zostało pozyskane zgodnie z prawem. Sprawiedliwość społeczna nie polega bowiem na tym, że każdy ma waciak i miskę ryżu a na tym,… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Stefan
Jasiu.
19 października, 2021 18:55
Reply to  Grzegorz M.

Grzegorz M. dziękuję za życzenia. Mam również nadzieję, że ci wielcy krzykacze czy krytykujący, czy obrażający nieraz NSZZ „Solidarność” pokażą swoją silę i wywalczą te 12%.
Niech teraz pokażą, co są warci bez mojej skromnej osoby, a teraz ja pozwolę sobie ich skrytykować. Liczę na to. Również – Pozdrawiam.

Stefan
19 października, 2021 19:14
Reply to  Jasiu

Staż pracy obejmuje nie tylko okresy faktycznego wykonywania pracy, lecz także okresy, w których pracownik tej pracy nie świadczył, jednak podlegają one wliczeniu w staż pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze. To, czy inny okres niż czas zatrudnienia może stanowić staż pracy, musi wprost wynikać z przepisów prawa. Staż pracy ma wpływ na przykład na takie uprawnienia jak:    prawo do urlopu;    prawo do dłuższego okresu wypowiedzenia;    prawo do emerytury;    prawo do nagrody jubileuszowej;    prawo do odprawy. Okres zaliczany do stażu pracy to okres pozostawania poza stosunkiem pracy, który na mocy konkretnego przepisu prawa jest wliczany do okresu zatrudnienia. Może on… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Stefan
Stefan
19 października, 2021 19:33
Reply to  Grzegorz M.

W pełni popieram wszystko to, co napisałeś. Nie ważne bowiem kto a co w efekcie wywalczy. Co zaś do tej solidarnościowej „odrębności”. Miało być razem, jest oddzielnie. Dlaczego?? Bo Solidarność pozoruje działania, będąc aktywna tam, gdzie rządowi zależy a niekoniecznie ludziom pracy. Dlatego będzie aktywna w Brukseli a nie pod ministerstwem finansów, które nic do naszych nakładów na wynagrodzenia nie ma. Ono bowiem rozdziela jedynie to, co wynika z budżetu i jego poprawek. Dlaczego tak jest? Bo Solidarność chce zabłysnąć uchwaleniem emerytur stażowych. Emerytur, o których już tu wspomniano…. A zapoznaliście się ze stosownym projektem ?? Mam proste pytanie –… Czytaj więcej »

Michal
19 października, 2021 19:40

Stefan czy w 1 RBLog będą płacone w tym roku oszczędności

radek
20 października, 2021 05:13
Reply to  Stefan

Moje pytanie dotyczyło emerytur stażowych i tylko ich, jeśli takie wprowadzą. Nie pracy po 65-ce. Tu Pana stanowisko znam a to zupełnie inna sprawa. A cytując Pana słowa ...że każdy może a nawet powinien się dorabiać tak, jak potrafi przestrzegając prawa i obowiazujacych zasad moralnych a im więcej będzie tych, którzy się w taki sposób dorobią, tym będziemy zasobniejsi i bogatsi a państwo silne i mające w świecie pozycję na miarę naszych aspiracji. Czy blokując tych ZUS-owskich emerytów z pełną wysługą, tym z emeryturami stażowymi też Pan figę pokaże. Pytałem tylko o tych prawdopodobnych z racji braku ustawy emerytów stażowych.… Czytaj więcej »

Stefan
20 października, 2021 08:25
Reply to  Michal

Problem już dokładnie wyjaśniałem i nie zamierzam do tego powracać.
Tak – będą – niebawem – w sposób i w formie uzgodnionej ze stroną społeczną….

Grzesiek
20 października, 2021 12:30
Reply to  Stefan

W 3rblogu potrącą każdemu za 2 dni urlopu okolicznościowego, udzielonego w związku z urodzinami dziecka i za każdy dzień urlopu ojcowskiego… @Marek Kazimierczak czy jest to normalne, że pracownika się karze za to, że mu się rodzina powiększyła…?? Karać za coś, co gwarantuje mu kodeks pracy??? To jest niedorzeczne i zamierzam walczyć z tym, bo to kolejny absurd i niesprawiedliwość. W kraju gdzie kładzie się nacisk na dzietność takie rzeczy. Mógłby ktoś w końcu się i tym tematem zająć… bo co roku jest to samo. Karze się ludzi za to, że mu matka, ojciec itd. itd. zmarł… kto wymyśla takie… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Grzesiek
Michal
20 października, 2021 12:36
Reply to  Stefan

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Stefan
20 października, 2021 13:06
Reply to  radek

Witam. Już Panu odpowiedziałem ale widocznie zbyt późno ta moja wypowiedź została tu upubliczniona więc powtórzę: Do nikogo nic nie mam Nikogo nie zamierzam ograniczać ani dzielić zwłaszcza na emerytów i tych, którzy jej nie mają. Nie zajmuję się tym kto co ma zwłaszcza w aspekcie tego czy może czy też nie powinien pracować. Natomiast wszyscy ci co się tym zajmują, wzbudzają moją dezaprobatę i sprowokowany – nie mogę wówczas powstrzymać tych moich nierzadko kąśliwych – za co przepraszam – wywodów. Nikogo też nie uważam za wroga, co nie oznacza, że nie usiłuję bronic swoich poglądów. Co zaś do tych… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Stefan
Jasiu
20 października, 2021 16:40
Reply to  radek

Oby tylko było widać jakieś korzyści z tych demonstracji.
Pożyjemy i zobaczymy, jak to mówi klasyk.

Stefan
20 października, 2021 19:47
Reply to  Grzesiek

Zgoda Grześ. Najwyższy czas, aby przestano karać ludzi za usprawiedliwioną nieobecność w pracy obniżeniem kwoty premii dodatkowych.
Wiadomo bowiem od zawsze, że są tacy, którzy na czas przychodzą punktualnie, z pracy wychodzą i …. niewiele z siebie podczas pobytu w zakładzie dają.
Jeżeli będziemy ludziom płacili za obecność a nie za efekty ich pracy, to nadal będzie tak, jak jest – czyli… nijak.

Grzegorz M.
20 października, 2021 21:20
Reply to  Jasiu

Jasiu, dlatego też warto się zastanowić czy aby patrzenie z boku jest wystarczające by była korzyść?
A może warto się zaangażować i wesprzeć innych?
Może ta sprawa dotyczy i mnie i innych pracowników RON?
Ale to już było…

Stefan
20 października, 2021 22:40
Reply to  Jasiu

Oto fragment informacji ze strony Skarbowcy.pl „23 października w Warszawie odbędzie się demonstracja zorganizowana przez Komitet Protestacyjny Związków Zawodowych w Krajowej Administracji Skarbowej. Wezmą w nim udział również przedstawiciele innych branż budżetówki: pracownicy sądownictwa i prokuratury, pracownicy i funkcjonariusze więziennictwa oraz pracownicy cywilni policji.” I co Jasiu – ściemniaczu?? O Was tam słowem nie wspomniano… Tyle się w tej „Solidarności” liczycie… Więc nie pajacuj a po prostu przyznaj, że – oprócz zadymy na takich, jak to forach – do niczego innego zdolni nie jesteście, żadnego wsparcia poparcia ani znaczenia w tej Solidarności nie macie a ta Wasza „dzialalność” w resorcie… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Stefan
Stefan
20 października, 2021 23:35
Reply to  Jasiu.

Ci wielcy „krzykacze” dedykują wszystkim, którzy tu wejdą następujacą informację:
„W Stoczni Wojennej w Gdyni minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak podpisał umowę na dostarczenie trzech fregat w ramach projektu ”Miecznik”. Jest to rekordowy jednorazowy kontrakt polskiej branży zbrojeniowej. Koszt to 10 mld zł.”

Jeżeli do tego dodamy, że to właśnie w tej stoczni bije „serce” wojskowej Solidarności”, to już wszystko wiemy i rozumiemy – prawda Jasiu – ściemniaczu??

Last edited 3 lat temu by Stefan
Toja
21 października, 2021 09:09
Reply to  Michal

Średnio po 500 zł na osobę dla osób, które przepracowały ponad połowę czasu pracy w pierwszych trzech kwartałach, max 1000 zł a wypłata do końca listopada i to cała tajemnica…

Last edited 3 lat temu by Toja
Michal
21 października, 2021 11:16
Reply to  Toja

Myślałem, że będzie tego trochę więcej, ale cóż – lepszy rydz niż nic.

Grzesiek
21 października, 2021 11:23
Reply to  Stefan

To niech w końcu ktoś się za to weźmie. Ja będę interweniował na bank. Nikt mnie karać nie będzie za coś oczywistego i za to, co mi kodeks gwarantuje.
Żona w pracy nie jest praktycznie od stwierdzenia ciąży. Zakład nawet sam zaleca, że pracować w ciąży kobiety nie mogą. Dziś otrzymaliśmy wyprawkę dość bogatą dla dziecka… firma prywatna. A mnie państwowa ukarze… kpina

Last edited 3 lat temu by Grzesiek
radek
21 października, 2021 17:29
Reply to  Stefan

Mam proste pytanie – co z milionami tych, którzy będąc latami na umowach śmieciowych, nie mają z tego nic, gdyż były nie uzusowione?? Pomyśleliście o tych ludziach?? A wie Pan co p. Stefanie. Te emerytury dadzą szans pójścia na nie choćby tym, którzy ze względu na stan zdrowia nie dadzą rady pracować do 65 lat. Nie na rentę, czy chwilowy zasiłek. A co do wysokości tych emerytur. A jeśli ona plus praca jeszcze przez te 5 lat dadzą więcej niż zasuwanie do 65 lat za niespełna 3 tys., to jak Pan napisał… będziemy zasobniejsi i bogatsi a państwo silne i… Czytaj więcej »

Stefan
21 października, 2021 20:20
Reply to  Toja

Toja – nie wiem, czy zauważyłeś, że nikt tu żadnych szczegołów związanych z premiami lub nagrodami nie ujawnia a jedynie my się na okrągło tym chwalimy… Jeżeli wiesz, to po prostu podpowiedz, gdzie tych informacji szukać a nie chwal się, że uzyskałeś do nich dostęp i to wówczas, gdy to co opisujesz jest jedynie projektem, który może ulec istotnej zmianie do 26 b.m. Tak czy nie?? Jeżeli tak, to nie wychodź przed szereg, bo np. mój związek do tego projektu zgłosił szereg uwag i zastrzeżeń. Końcowa treść porozumienia może więc niejednego zdziwić. Przy okazji… No to wychodzi mi na to,… Czytaj więcej »

Stefan
21 października, 2021 20:26
Reply to  Michal

A niby skąd więcej….
Przecież doskonale wiesz, że blisko 3 mln musieliśmy wrzucić w płace, żeby Cię nie zwolnić lub nie obniżyć o połowę Twojej premii.
Jeżeli tak, to ta podana kwota jest stosunkowo wysoka i jedynie dlatego, że za ostatni kwartał nie będzie trzeba oszczędzać aby fundusz wynagrodzeń pospinać, gdyż rząd się z tego kontrowersyjnego zabierania nam kasy właśnie wycofał.

Stefan
21 października, 2021 20:43
Reply to  Grzesiek

Ponownie Ciebie w pełni popieram i twierdzę, że nie wszędzie tak jest. U mnie obecnie tego nie ma a połowę dodatkowej premii otrzymają nawet ci, którzy ponad połowę z 3 kwartałów byli w pracy nieobecni. Uważam także, że funkcjonujące u Was zz nie muszą się z takim „aptekarstwem” w zliczaniu nieobecności godzić i zaproponować inne rozwiązania. Z drugiej jednak strony – im więcej powodów do zmniejszenia takiej premii jednym, tym większa możliwość zwiększenia jej innym. Ludzie w gruncie rzeczy wcale nie tęsknią do równości tym bardziej, że w rozmowach często uważają, że to właśnie oni dają z siebie najwięcej podczas,… Czytaj więcej »

Jasiu.
21 października, 2021 20:44
Reply to  Stefan

Ale ty jesteś płytki w rozumowaniu. Z tego co ja pamiętam, to Stocznia MW i polskie rządy od 30 lat próbują uratować SMW. I masz takie działania ekspertów z MON Kormoran budowany wiele wiele lat. Za te pieniądze co były wpompowane w budowę i w ekspertyzy profesorów z UJ z Krakowa można było zbudować lub kupić 5 takich łodzi np. podwodnych, czy 10 fregat. Teraz co do pomówień przez Ciebie. Stefan zresztą nie pierwszy raz pomawiasz Szefa wojskowej solidarności, jak nas nazywasz. Mirek może tyle załatwić dla swojego zakładu, jak ty dla swojego. W Stoczni wojennej ktoś celowo stworzył kilka… Czytaj więcej »

Stefan
21 października, 2021 20:59
Reply to  radek

Czyli jak?? Tych, którzy przez wiele lat byli zatrudnieni na tzw śmieciówkach po prostu pozostawimy?? A oni, ponieważ nie pracowali, to zdrowie mają i mogą w nieskończoność teraz pracować, bo mając np. 15 lat pracy bez składek na zus, muszą jakoś ten czas nadgonić aby ich emerytury nie były paruzłotowe? A bierze Pan pod uwagę te ogromne rzesze ludzi, którzy pracować chcieli ale dla nich pracy nie było?? Co z nimi?? Tak ich po prostu zostawimy?? I skąd ten optymizm, że pójdziemy na emeryturę w wieku np. 55 lat, bo od 15 roku życia nam staż policzą i będziemy nadal… Czytaj więcej »

Jasiu.
21 października, 2021 21:06
Reply to  Stefan

Widzisz, różnica między nami jest taka, że ja jak coś robię, to dla ludzi a ty przeciwko ludziom. Dowód? Proszę bardzo. Dlaczego miały być nadal trzy stopnie np. mł. wartownik, wartownik i st. wartownik. Po to, żeby byli wojskowi siedzieli na najwyższych etatach, czyli starszych wartownikach a młodzi czekali po 40 lat na awans. Stefan, OWC to nie wojsko, to cywile, którzy myślą głową a nie inną częścią ciała, jak ty. Pochwal się jak chciałeś podnieść dodatek funkcyjny do 1500 zł. Bardzo ważna rzecz. Pytam, dla kogo i ilu by skorzystało – 200 dowódców czy panów Komendantów, czyli byłych wojskowych,… Czytaj więcej »

Stefan
22 października, 2021 04:52
Reply to  Jasiu.

Pieprzysz….Ot co ….I się ośmieszasz….

Grzesiek
22 października, 2021 07:51
Reply to  Toja

Ty siebie czytasz??? Średnio 500 max 1000… ja prd… haha piękny podział

Grzesiek
22 października, 2021 08:11
Reply to  Michal

https://www.facebook.com/286928441380252/posts/6332583633481339/
ktoś tu kogoś w h… robi. Ja nawet do sądu pracy pójdę. Nikt mnie nie będzie dyskryminował przez to, że urodziło mi się dziecko. Dość tego skurwysynstwa.

Michal
22 października, 2021 09:26
Reply to  Toja

A czy na 11 listopada coś będzie??

Grzesiek
23 października, 2021 07:43
Reply to  Stefan

A czy nie można upomnieć się z tej kasy o przeznaczenie jej na podwyżki, na ich wzrost??? Tak po ludzku?? Tak sobie głośno myślę.
Owszem, byłyby skutki ale tu ironizuję, skoro priorytetem są dla Błaszczaka nasze wynagrodzenia (pamiętam list) – to nie powinno być dużych oporów…
A nie jednorazówki tylko i to wiadomo z jakim podziałem .
Nie oszukujmy się… no proszę Was…

Last edited 3 lat temu by Grzesiek
Stefan
23 października, 2021 09:36
Reply to  Michal

Odpowiem łącznie na kilka pytań, które już padły a także na te, których tu jeszcze nie zadano. Oczywiście to, co teraz napiszę, to jedynie moje osobiste zdanie …. 1/ Zaczyna się tzw. szum medialny i dzielenie skóry na niedźwiedziu. Po co?? Po to po prostu aby rozbudzić nadzieje na dużą dodatkową kasę a tym samym skutecznie obniżyć poziom wnerwienia pracowników budżetówki a więc i wojska… I jeżeli ten propagandowy kogel-mogel będzie narastał – a będzie – to skutecznie utraci wszelkie inicjatywy zmierzające do wywalczenia godziwych wynagrodzeń. No, bo kto będzie się narażał, jak mu za chwilę spora kasa sprzed nosa… Czytaj więcej »

Close Menu
832
0
Would love your thoughts, please comment.x