Skip to main content

„Drobna” zmiana w ministerstwie

By 10 lipca, 2024Aktualności

Pod koniec czerwca b.r. ze stanowiska dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych MON odszedł dotychczasowy dyrektor – Pan Wojciech Drobny, który był jednocześnie Pełnomocnikiem Ministra Obrony Narodowej ds. Współpracy ze Związkami Zawodowymi.

Środowisko pracowników wojska z wielkim zadowoleniem przyjęło tę informację, gdyż dyrektor Drobny przez okres 6 lat, gdy pełnił funkcję Pełnomocnika MON nie zorganizował żadnego spotkania negocjacyjnego w sprawie zmian w PUZP co spowodowało, że do końca ubiegłego roku obowiązywały pracowników wojska stawki wynagrodzenia zasadniczego wprowadzone do PUZP w roku… 2017!

W międzyczasie otrzymaliśmy odpowiedź na nasze – wspólne z Militarią – wystąpienie do Premiera Tuska w sprawie zagrożenia wypłat 20-procentowych podwyżek wynagrodzeń dla pracowników opłacanych według PUZP (czytaj TUTAJ). Odpowiedzi udzielił nam… Pełnomocnik Ministra Błaszczaka(?!) – Pan Wojciech Drobny (czytaj TUTAJ).

Z krótkiej treści odpowiedzi dowiadujemy się, że brak 20-procentowych podwyżek wynikał z rozmów ze związkami zawodowymi w dniu 07 lutego 2024 r. a ostateczna decyzja co do sposobu podwyższenia wynagrodzeń została podjęta przez Kierownictwo MON.

Przypominamy więc, że w trakcie spotkania w dniu 07 lutego 2024 r., gdy przedstawione zostały dwa warianty podwyżek dla pracowników wojska – dwie organizacje związkowe: Związek Pracowników Wojska „TARCZA” i Związek Zawodowy „Militaria” były za tym aby podwyżki 20% zostały zrealizowane od wynagrodzeń za miesiąc styczeń b.r. a więc już po wyrównaniu do płacy minimalnej, natomiast pozostałe pięć organizacji związkowych oraz prowadzący spotkanie Pełnomocnik MON byli za tym, aby podwyżki zostały zrealizowane od wynagrodzeń za miesiąc grudzień 2023 r., co miało sprawić, że na poczet podwyżek zaliczone miało być wyrównanie do płacy minimalnej.

Consensusu w tej kwestii w trakcie spotkania nie osiągnięto, a dalszych spotkań już nie było stąd – jak wynika z treści pisma – zapewne ostatecznie decyzję w tej sprawie podjął ktoś, kto w piśmie nazywany jest „Kierownictwo MON”. W piśmie nie ujawniono kto kryje się pod tym nickiem. 

W dniu 04 czerwca 2024 r. Przewodniczący NSZZ Pracowników Wojska skierował wystąpienie do Wicepremiera RM – Ministra Obrony Narodowej o wydzielenie dodatkowych środków finansowych z funduszu wynagrodzeń na jednorazowe zwiększenia wynagrodzenia w formie nagród i premii dla każdego pracownika z okazji Święta Wojska Polskiego. Działanie takie ma zapewnić konsekwentną kontynuację procesu polepszania sytuacji płacowej pracowników cywilnych ron.

Nie zgadzamy się na taki sposób polepszania sytuacji płacowej pracowników ron. Nie zgadzamy się na to, aby zamiast podwyżek wynagrodzeń dla pracowników na poziomie 20%, wychodzić obecnie z propozycją przyznania pracownikom jednorazowych wypłat z okazji Święta Wojska Polskiego.

Czy rzeczywiście przedstawiciele NSZZ PW podejmując decyzje w trakcie spotkania w dniu 7 lutego 2024 r. o niższych podwyżkach dla pracowników ron mieli już w głowach potrzebę wypłaty jednorazowych wypłat z okazji Święta Wojska Polskiego?!

Z okazji Święta Wojska Polskiego pracownikom niewątpliwie należą się nagrody czy jednorazowe premie. W przeciwieństwie jednak do NSZZ PW uważamy, że ich wypłata powinna nastąpić w ramach środków zaoszczędzonych na uposażeniach żołnierzy. Tylko w ubiegłym roku nie wykorzystano w tym obszarze ponad 100 mln zł, które na koniec roku przeniesiono na wydatki rzeczowe! Czy tak musi być również w tym roku?

Dlaczego więc nie wypłacać „jednorazówek” tak, jak to miało miejsce przed 2015 r. Są do tego uzasadnione podstawy i o tym będziemy rozmawiać w MON. (MK)   

4.8 4 votes
Article Rating
Subskrybować
Powiadom o
57 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments
Beti
10 lipca, 2024 20:03

Dwóch podwyżek w ciągu roku to ja bym się nie spodziewała.
Chyba należy się skupić na przyszłorocznych, bowiem te 4% to kpina jakaś.
Natomiast jednorazowe nagrody zawsze były mile widziane.
Nie zastąpią one jakiejś części składowej stałego wynagrodzenia ale są małym zastrzykiem w naszych często dziurawych portfelach.

Krystyna
11 lipca, 2024 10:18
Reply to  Beti

Oczywiście, że nie dostaniemy kolejnej podwyżki dlatego należy się skupić na tym by były wypłacone nagrody dla wszystkich i w określonej minimalnej wysokości.

Criss
11 lipca, 2024 17:11
Reply to  Krystyna

Ale żeby tak było, powinniśmy wiedzieć jakie są środki i na co idą.
Niestety, żadnych informacji w tym zakresie od 6-mcy nie mamy!!!

Wiesiu
11 lipca, 2024 18:07
Reply to  Criss

Najważniejsze, że starcza dla mundurowych a cywile to gorszy sort i tak od wielu lat.
I kto by nie był Ministrem ON, to tylko widzi mundurowych a nie cywili.
Ja już może nie doczekam tych czasów, że nie będzie chętnych do pracy w MON jako pracownicy cywilni a może o to chodzi.

Klara
19 lipca, 2024 12:26
Reply to  Criss

Związki zapracowały sobie na takie traktowanie.
Oczywiście nie wszystkie ale większość siedzi cicho lub bierze ochłapy ze stołu, które przedstawia lub daje MON. Przekazuje się informacje do prasy, ile pieniędzy przeznacza (zabezpiecza) MON na podwyżki w 2025 r. a nie przekazuje się tego stronie społecznej.
Są pieniądze dla mundurowych, to muszą znaleźć się również dla tych, co trzymają cały MON, czyli cywili.
Dlaczego związki nie wystąpicie niezwłocznie o wspólne spotkanie z Dyr. DSS Panem Krzysztofem KOSIŃSKIM.
A może czekacie aż Pan Dyr. DSS wam wyśle zaproszenie.
Oby nie było tak, jak z Drobnym – spotkanie o PUZP po 6,5 roku.

Jasiu
27 lipca, 2024 05:42
Reply to  Criss

Ja jak chciałem uzyskać informację, to art. 28 UoZZ lub na podstawie informacji publicznej i napisał mnie pracodawca wszystko, co chciałem.
Nie będę Cię, Criss pouczał, bo Ty chyba znasz, co może Szef lub Prezes związku.
Pozdrawiam.

Jasiu
27 lipca, 2024 05:38
Reply to  Krystyna

Nie nagrody a zwiększone premie regulaminowe.
Zgodnie z Regulaminami Premiowania, Wynagradzania itd… w swoich JW.

Jasiu
29 lipca, 2024 06:28
Reply to  Krystyna

A dlaczego nagrody a nie zwiększone premie regulaminowe.
Nagrody są dla wybranych a Święto 15 sierpnia jest dla wszystkich, czy tylko dla wybranych……

Criss
10 lipca, 2024 20:45

Jak zwykle celny komentarz rzeczywistości.
Smuci, że postulat składany w dniu 29 maja 2023 r. w trakcie demonstracji PW przed budynkiem MON przy Al. Niepodległości 218 w Warszawie o wyznaczaniu na stanowiska m.in. w DSS ludzi znających problematykę PW – nie został przez Pana Ministra Obrony Narodowej spełniony.
To wskazuje, jak będą traktowani PW w najbliższej czasie.
Ktoś powiedziałby – dajmy szansę – a ktoś inny powiedziałby – deja vu.
Od 7 lutego 2024 r. brak rozmów.
Czyżby czekała nas „powtórka z rozrywki”???

Pracownik RON
10 lipca, 2024 23:58
Reply to  Criss

Jak będzie powtórka z rozrywki, to długo nie porządzą.
Już raz mieli ludzi głęboko w d….
Jak rządzili razem z PSL i mieli nauczkę – tylko czy to do nich dotarło.

To ja
11 lipca, 2024 19:27
Reply to  Pracownik RON

Pretensje to przede wszystkim do byłego ministra, że nas tak potraktował, bo dla niego liczyli się tylko żołnierze. Jak nie pamiętasz, to wyszperaj w internecie jego wypowiedzi. Drobny to chyba też z jego ekipy był, czy się mylę? Co do podwyżek, to Zeniu i klakierzy załatwili nam taką kwotę, jak rząd (bez wyjątku który) widzi, że można czterema marionetkami kręcić – to mamy, co mamy. Najlepiej krzyczeć, że partia taka lub taka nam nie da, to ich nie wybierzemy… i co? Boją się? Mądre merytoryczne związki mówiące jednym głosem są w stanie wywalczyć dla swoich pracowników bardzo dużo i może… Czytaj więcej »

Doda
11 lipca, 2024 09:00
Reply to  Criss

Witam. Trzecia droga haha no i uśmiechnięta polska. Dziękujemy wyborcom ich

Jasiu
11 lipca, 2024 12:58
Reply to  Criss

Kolego Criss, w MON nie ma fachowców, którzy by się znali i mieli chociaż podstawową wiedzę, czym się zajmuje DSS i jakie uprawnienia ma Pełnomocnik. Koleś przyszedł z nadania PSL i wszystko w tym temacie. Oby zaczął działać w obszarze wynagrodzeń i jak najszybszych zmian w PUZP dla PWJOSB. A tak prywatnie, to ja nie chcę premii na 15 sierpnia tylko niech oddadzą to, co mnie i innym pracownikom zabrali, czyli po 380 zł miesięcznie i pomniejszyli mnie moją podwyżkę wynagrodzenia na 2024 r. Zabrali ok. 5 tys. zł (380x12miesiecy) a jeśli już dadzą premię wszystkim pracownikom, to w wysokości… Czytaj więcej »

Alina
15 lipca, 2024 23:02
Reply to  Jasiu

Oj, wezmą się za zmiany w PUZP dla PWJOSB, oj wezmą.
Żeby nie było zdziwienia, jakie to będą zmiany.

Jasiu
21 lipca, 2024 07:09

Skoro podwyżka minimalnego wynagrodzenia ma wynieść 7,6%, to podwyżka dla budżetówki powinna wynieść nie 4,1% a najmniej 8,2% aby nie spłaszczać płac.
Pan Minister finansów w dniu 15 lipca 2024 r. po spotkaniu w RDS oświadczył, że będzie wyższa podwyżka niż 4,1%.
Czekamy na ostateczny projekt Ustawy budżetowej lub informacje w tym temacie.

Admin
21 lipca, 2024 20:53
Reply to  Jasiu

Nie trzeba, Jasiu, czekać na ostateczny projekt ustawy budżetowej, gdyż zapewne informacja ta zostanie przedstawiona przez Ministra Finansów na wtorkowym posiedzeniu Rady Ministrów a przynajmniej tak zapowiedział Minister Finansów.
Zatem za dwa dni powinno być już coś więcej wiadomo.

Jasiu
22 lipca, 2024 06:10
Reply to  ZARZĄD

Marku, zapowiedź podniesienia wskaźnika dla budżetówki a realizacja – to jest wielka różnica. Byłem przekonany, że tak doświadczony negocjator tak proste rzeczy po prostu rozróżnia. I swoje działania związkowe opiera na pismach a nie co powiedziała jedna baba drugiej babie. Sorry Winnetou…. Pan były Dyr. DSS też mówił 3 lata do KS PC MON NSZZ SOLIDARNOŚĆ, że się spotka i zrobi tabele, i co – miałeś zmiany… dopiero po 6,5 roku. Jak wiesz ja jestem i zawsze byłem za udokumentowaniem pisemnym tego faktu a nie wypowiedziach jakiegoś lub słowach polityka. Niektórzy politycy jak się pomylą, to mówią prawdę lub kłamią.… Czytaj więcej »

Admin
24 lipca, 2024 12:40
Reply to  Jasiu

Jasiu, jak piszę, to nie znaczy, że piszę wszystko, co wiem.
I wcale nie podejmuję działań wyłącznie na podstawie tego co się mówi…
Pamiętam, jak „S” obiecywała podwyżki w wysokości 8% po rozmowach z ówczesnym rządem a skończyło się to…
jednorazowymi premio-nagrodami. Wiem jak to przeżyłeś i widzę, że ta zadra w dalszym ciągu w Tobie tkwi.
Nowemu Rządowi społeczeństwo dało szansę i my również – w kontaktach na naszym poziomie!
Czy zostanie ona wykorzystana?
Czas pokaże.
Na wszelki wypadek naszych flag związkowych i transparentów jeszcze nie wyniosłem na strych…
Pozdrawiam Cię serdecznie.

Doda
24 lipca, 2024 14:26
Reply to  ZARZĄD

Witam jakiemu nowemu rządowi przecież oni już byli 8 lat temu nie pamiętasz co się działo minister lampka jak niema to niema a teraz lekarz z Tomczykiem za plecami wam pokaże jak tylko będą mieć jeszcze prezydenta swojego i jaki to nowy rząd to te same uśmiechnięte twarze

Jasiu
25 lipca, 2024 11:51
Reply to  Doda

Doda, kolega Marek liczy na cud, że nagle PO plus „przystawki” nasypią mu forsy i zmienią to, co on będzie chciał w PUZP…..
Tylko najpierw trzeba wystąpić jak to robił Jasiu pisał pisma do Ministra ON o podwyżki czy brak spotkań układowych a WY związkowcy siedzicie cicho i czekacie znowu na zaproszenie od Dyr. DSS. Pana Krzysztofa KOSIŃSKIEGO.
Możecie znowu przespać następne 6,5 roku.
Pomimo twoich ukrytych działań w przekazywaniu informacji, Marku – życzę dużo sukcesów w pracy związkowej.

Jasiu
24 lipca, 2024 16:46
Reply to  ZARZĄD

Niedługo będziesz musiał te flagi użyć. Bo z tego, co mówią i piszą 3 centrale związkowe żądają 15% a nie śmieszne ok. 7%. I zapowiadają strajki we wrześniu i październiku. Jak wiesz ja pomału zaczynam pakować się w stronę emerytury i te 25 lat na stołku szefa w różnych zakładach pracy wystarczy. Czas na młodszych działaczy związkowych. Masz rację, że społeczeństwo dało mandat nowemu rządowi tylko z doświadczenia z braku podwyżek przez 8 lat ja liberałom nie wierzę, bo oni nigdy się nie liczyły z biedakami. A po wyborach prezydenckich to się dopiero przekonasz co ci reformatorzy zrobią z podwyżkami… Czytaj więcej »

Jasiu
25 lipca, 2024 11:41
Reply to  ZARZĄD

Marku, jak nie piszesz, co wiesz a czytający waszą stronę chcą wiedzieć jak najwięcej, to członków Wam i nie przybędzie. Jednego znałem, co mówił: wiem ale nie powiem. Co tu można ukrywać. Ja zawsze staram się pisać to, co wiem lub to, co wyczytam na stronach internetowych. Z tego, co pamiętam to kolega Max też zawsze dzielił się swoją wiedzą i nic nie ukrywał. Czy była to sprawdzona, czy niepotwierdzona wiadomość. Dla mnie to bez różnicy co ty wiesz i czy ujawnisz. Jak dojdzie już do podziałów premii czy podwyżek na 2025 r., to ja dla swoich pracowników ugram to,… Czytaj więcej »

Piotr
23 lipca, 2024 13:36
Reply to  ZARZĄD

A kiedy będzie wiadomo coś na temat obiecanych zmian w naszych tabelach zaszeregowań?

Jasiu
23 lipca, 2024 21:32
Reply to  ZARZĄD

I już minął wtorek i jest środa, i nie ma informacji o wzroście wysokości wskaźnika dla budżetówki.
Kolego Marku, tak doświadczony Szef Tarczy powinien opierać swoje słowa na faktach podpartych pismem a nie co mówi jakiś polityk, zwłaszcza tak mało wiarygodny jak człowiek z PO.
Niech się pochwali, że dziura budżetowa za 6 miesięcy wynosi 70 miliardów zł.
Jasiu wie, co mówi i co pisze.
Z moich informacji do końca sierpnia 2024 r. ma być skończony ostateczny projekt budżetu na 2025 r. i wtedy na 100% będzie wiadomo ile dla budżetówki.

Admin
24 lipca, 2024 12:55
Reply to  Jasiu

🙂 fajny jesteś z tymi swoimi przekomarzaniami ale i tak nie udostępnię Ci tych informacji, którymi dysponuję.
Pozdrawiam.

Krystyna
24 lipca, 2024 13:16
Reply to  ZARZĄD

A co to za informacje? Te 7%? Coś słychać o nagrodach na 15 sierpnia?

Beti
24 lipca, 2024 23:10
Reply to  Krystyna

Będą. Lada moment podpisze je minister.

Jasiu
26 lipca, 2024 09:07
Reply to  Krystyna

Krystyna kol.Szef Tarczy wie ale nie powie bo to jest tajemnica. W niedługim.czasie się dowiesz.

Admin
26 lipca, 2024 17:45
Reply to  Jasiu

Już Jasiu wszystko wiadomo i zapewne do Ciebie to info też już trafiło. Pozdrawiam,

Jasiu
27 lipca, 2024 05:30
Reply to  ZARZĄD

Nie tylko info ale oficjalne pismo.

Admin
26 lipca, 2024 17:44
Reply to  Krystyna

I już Krystyno wszystko wiadomo w sprawie nagród na 15 sierpnia. Kwota naliczeniowa 1500 zł.

Michał
26 lipca, 2024 22:30
Reply to  ZARZĄD

czyli każdy dostanie 1500 zł czy jeden 500 a drugi 2500??

Jasiu
27 lipca, 2024 05:33
Reply to  ZARZĄD

Mamy skakać w górę, że jest 1500 zł a może zapytam a kiedy druga transza z oszczędności spod dywanu z tytułu nie pełnej kwoty zrealizowanych podwyżek dla pron na 2024 r.?!!
Pójdą pod koniec roku znowu na tzw. rzeczówkę.

Jasiu
24 lipca, 2024 16:52
Reply to  ZARZĄD

Ale ja Marku nie potrzebuję tych informacji.
Przyjdzie odpowiedni czas do negocjacji, to i tak ogram znowu swoich pracodawców.
Przecież podałem ci ile procent wywalczyłem z moją organizacja i z niektórymi związkami razem z nami współpracującymi w tym roku dla swoich pracowników.
Napewno będę miał 7 brutto z przodu.

Beti
22 lipca, 2024 10:00

Propozycja 7% przez Radę Dialogu Społecznego dla budżetówki w 2025 r.
Niestety rząd bez podania jakiegokolwiek uzasadnienia upiera się przy 4,1%.
Goni nas „najniższą krajowa”.
Gdyby nie nasze % wysługi po wielu latach pracy, byłoby poniżej najniższej.
To upokarzające.

Max
24 lipca, 2024 15:12
Reply to  Beti

Właściwie – jaka to różnica czy ta waloryzacja wyniesie 4,1 czy np. 4,3%?? Każdy kto ufa, że będzie lepiej – jest naiwny. Wystarczy dokonać analizy tego, co w sferze społecznej już się dzieje: – tzw. 14-tka będzie dla emerytów w tym roku o ponad 800 zł niższa niż w ubiegłym, – to, co rzad zrobił z obywatelskim projektem tzw. renty wdowiej – to istny socjalny „bandytyzm”! Jest po wyborach, więc można sobie odpuścić. Rozpoczyna się szukanie kasy także i w budżetowce, w tym w wojsku. Efekty tego jeszcze w tym roku poznacie. Napisano tu o tym, że nowemu kierownictwu strona… Czytaj więcej »

Grzegorz M.
24 lipca, 2024 17:54
Reply to  Max

Rysiu.
Jak zwykle ciężko się z Tobą nie zgodzić.
Mam podobne spostrzeżenia.
Jeżeli bowiem nowy dyrektor miałby zamiar zrobić cokolwiek więcej niż jego poprzednik – to w pierwszej kolejności spotkał by się ze wszystkimi ZZ a później zabrał się do pracy.
Widać, spodobało mu się nic nic robienie – i tak kolejne 6,5 roku może zleci.
To przykre ale ja również tak to widzę.

Beti
24 lipca, 2024 23:12
Reply to  Max

Nie patrzę globalnie.
Raczej, w tym wypadku na mój własny interes.

Jasiu
25 lipca, 2024 09:05
Reply to  Max

Max jak zwykle masz rację.

Admin
25 lipca, 2024 21:10
Reply to  Max

Napisałeś cyt.: Jak długo trzeba czekać aby nowy pełnomocnik raczył spotkać się z partnerami strony społecznej i po prostu wysłuchać problemów pracowników resortu? To takie trudne?? Odpowiedź jest prosta. Tak długo aż się Dyrektor zaznajomi z problematyką która jest przez ten departament realizowana. Trzeba bowiem wskazać, że jest ona bardzo zróżnicowana a problematyka pracownicza stanowi jedynie jej część, chociaż niewątpliwie bardzo ważną! Dlatego, jak już wcześniej pisałem – żeby rozmawiać, trzeba wiedzieć o czym ma się rozmawiać, aby te rozmowy były odpowiedzialne. Dla przykładu. Było spotkanie z Pełnomocnikiem MON w dniu 30 stycznia b.r. w obecności Wiceministra MON i co… Czytaj więcej »

Max
25 lipca, 2024 23:33
Reply to  ZARZĄD

Piszemy o różnych sprawach. Ja o tym, że w ramach zapoznawania się z problematyką, za którą dyrektor DSS odpowiada logicznym wydaje się jego spotkanie z przedstawicielami pracowników podobnie jak i z przedstawicielami żołnierzy po to właśnie aby poznać socjalne problemy poszczególnych środowisk… Ty o tym, że zapoznaje się z problematyką DSS więc na razie nie spotyka się ze zz reprezentującymi pracowników resortu. Zobaczymy. Wydaje się jednak, że styl zarządzania i prowadzenia dialogu społecznego pozostanie taki jak dotychczas, co dobrze nie wróży. W dodatku – chociaż dyrektor inny – to pozostali pracownicy ci sami, co dotychczas a więc nauczeni, że obiecać… Czytaj więcej »

Admin
26 lipca, 2024 17:41
Reply to  Max

I już mamy, Max, info o terminie spotkania, które odbędzie się w dniu 6 sierpnia 2024 r.
Natomiast faktem jest to, co napisałeś odnośnie stylu zarządzania i prowadzenia dialogu.
Uruchomione zostały środki na jednorazowe wypłaty, bez wskazania z jakiego źródła one pochodzą, jak również pominięciem uzgodnienia reprezentatywnych związków zawodowych.

Jeżeli te środki pochodzą z wynagrodzeń pracowników ron, to ich skala – 1500 zł na osobę za półrocze tego roku – wskazywałaby na pozostawanie znacznych środków w dyspozycji Ministra ON!

Jasiu
27 lipca, 2024 05:20
Reply to  ZARZĄD

To ty nie potrafisz, Marku, wyliczyć ilu mamy pron x 1500 zł. I masz, ile poszło na 15 sierpnia 2024 r. a ile zostało pod dywanem.
Dlatego ja pisałem, że lepiej trzeba było dać podwyżkę od września np. od 150 do 300 zł brutto i by było po temacie.
Najpierw zabiera się pracownikom np. po 400 zł z minimalnej podwyżki a potem MON z tych oszczędności wypłaca premie!
To jakaś nowa ekonomia.
Ale rozmawiając z pracownikami dobry i taki zastrzyk pieniężny, zwłaszcza na podwyżki wszystkiego zgotowane przez rząd 15 października.

Jasiu
27 lipca, 2024 05:25
Reply to  ZARZĄD

Tak dla przypomnienia, to masz art. 28 ustawy o związkach zawodowych lub jeszcze inne narzędzia do uzyskania prawdziwych informacji o finansach w MON.
Mam nadzieję, że nie są to ukryte wiadomości i p. Dyr. DSS nie będzie mówił i pisał – jak TY, MARKU – wiem ale nie powiem.

Jasiu
27 lipca, 2024 05:10
Reply to  ZARZĄD

Marku a ty zmieniasz się w Zenka. I stoisz, i bronisz Pełnomocnika.
Jeszcze tylko brakuje żebyś zaczął mu dziękować za wszystko.
Śmiech na sali.

Jasiu
26 lipca, 2024 15:29

Marku, te 1500 zł ukrywałeś przede mną a może przed swoimi członkami czy to, że ma być spotkanie z Dyr. DSS w dniu 6 sierpnia 2024 r. To naprawdę ściśle tajne wiadomości dla ludzi ron, którzy jeszcze chcą czytać waszą stronę Tarczy.
A tak do twojej tajności – wiadomości to nie ma mnie w pracy od 10 lipca 2024 r.

Admin
26 lipca, 2024 17:50
Reply to  Jasiu

Jasiu, znowu nie zrozumiałeś moich wpisów.
Nie pisałem o mojej wiedzy w kontekście MON ale w kontekście podwyżek i innych działań prowadzonych w tej kwestii w OPZZ. O kwocie 1500 zł dowiedziałem się tak, jak wszyscy – z treści pisma MON.

A w dniu 6 sierpnia nie ma spotkania z Dyr. DSS, ale z Ministrem Wziątkiem, gdyż to od niego otrzymaliśmy zaproszenie.
Faktem natomiast jest, że Dyr. DSS niewątpliwie też będzie uczestniczył w tym spotkaniu.

Jasiu
26 lipca, 2024 18:42
Reply to  ZARZĄD

Marku, bardzo dobrze zrozumiałem aż nadto.
W 79 rocznice zrzucenia bomby na Hiroszimę, to związki odpalą swoją bombę życzeniową i w końcu my-pracownicy cywilni coś ugramy dla siebie a nie tylko mundurowi.

jan
26 lipca, 2024 20:04
Reply to  ZARZĄD

to co dowiecie się, że będzie 7,6% podwyżki?

Jasiu
27 lipca, 2024 20:39
Reply to  jan

Przecież to wielki sukces tylko nie związków w MON tylko ???

Max
31 lipca, 2024 23:42
Reply to  Jasiu

A kto zdecydował, że ta „podwyżka” wyniesie 7,6%??
Proszę o stosowny link w temacie.

Jasiu
1 sierpnia, 2024 18:25
Reply to  ZARZĄD

A co to za różnica z kim spotkanie i tak co będzie chciał to zrobi MON. Nie macie nic do powiedzenia………………

Beti
6 sierpnia, 2024 18:36
Reply to  Jasiu

No dokładnie, nie za wiele. Ignorowanie żądań, racji, już od dawna jest domeną kolejnych naszych pryncypałów.
Żeby choć wszyscy związkowcy mówili jednym głosem.

MAT
26 lipca, 2024 22:12

A co się stało ze środkami na przeciwdziałanie spłaszczeniom wynagrodzeń?
Zaginęły w akcji? 🙂

Last edited 2 miesięcy temu by MAT
Jasiu
29 lipca, 2024 06:25

Zamiast większej podwyżki w tym roku o 300 zł, dali ochlap w wysokości 125 zł miesięcznie, czyli po 1500 zł.
Mam nadzieję, że kol. Marek nie będzie robił tajemnicy ze spotkania w dniu 6 sierpnia i zadba o drugą transzę np. na gwiazdkę.
Marek bardzo, bardzo, bardzo dużo WIE.

Max
31 lipca, 2024 23:48
Reply to  Jasiu

”Marek bardzo, bardzo, bardzo dużo WIE.”
zapewne tak. Jednak to nie on kasę dzieli.
Po zbliżającym sie spotkaniu nie radzę spodziewać się jakiegoś przełomu a co najwyżej paru gładkich slow z których nie wynikną żadne konkrety

Desmosa
5 sierpnia, 2024 16:25

Najważniejsze tematy na spotkanie w dniu 6 sierpnia 2024 r. to realizowanie zapisów w PUZP, które podpisał Minister ON w 1998 r. Co z tego, że mamy zapisy o przywilejach związkowych w PUZP np. o zatrudnieniu, jak pracodawcy wojskowi powykreślali organizacje związkowe z tak zwanych „obiegówek” a po co? Aby nowo zatrudnieni pracownicy nie przychodzili do działaczy związkowych i się nie daj Boże zapisali. Szef IWSZ wydał Wytyczne dla pracodawców wojskowych proforma, bo nic nie jest przestrzegane a np. Pan Pułkownik oraz w innych JW robią sobie, co chcą i nawet nie mają zamiaru uzgadniać planu urlopów wypoczynkowych. Panowie Pułkownicy… Czytaj więcej »

Close Menu
57
0
Would love your thoughts, please comment.x